Pregled bibliografske jedinice broj: 1145307
Čimbenici od utjecaja na potrošača pri kupnji nekretnine
Čimbenici od utjecaja na potrošača pri kupnji nekretnine, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1145307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Čimbenici od utjecaja na potrošača pri kupnji
nekretnine
(The types of factors influencing real estate
purchase)
Autori
Dilenardo Zamlić, Sara Maria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
25
Mentor
First Komen, Ivana
Ključne riječi
tržište krajnje potrošnje, ponašanje potrošača, vanjski i unutarnji čimbenici, čimbenici od utjecaja na tržištu nekretnina
(final consumption market, consumer behavior, external and internal factors, factors influencing the real estate market)
Sažetak
Tržište nekretnina jedno je od kompleksnih i specifičnih tržišta u kojemu djeluju potrošači krajnje potrošnje čiji su sudionici fizičke osobe, pojedinci i domaćinstva koji kupuju nekretninu za vlastitu i/ili upotrebu svih članova obitelji u svrhu rješavanja stambenog pitanja ili nekretnine za odmor. U današnjem suvremenom okruženju u kojemu je tržište dinamično i trendovi se kontinuirano mijenjaju, potrošači su izloženi naglim promjenama njihovih želja i preferencija. Kako bi se mogao razumijeti proces donošenja odluke o kupnji proizvoda/usluge i koji su to čimbenici koji utječu na njihovu odluku potrebno je razmatrati ponašanje potrošača. Na ponašanje kupaca nekretnina glavni utjecaji dolaze iz vanjske okoline, dok se unutarnji čimbenici odnose na osobne vrijednosti kupca. Detaljnim istraživanjem i dobivenim rezultatima, uz konstataciju da je motiv kupnja nekretnine za stanovanje ili za odmor, utvrđeno je da su gospodarske okolnosti kao vanjski čimbenik jedan od ključnih čimbenika koji oblikuju odluku kupca pri kupnji nekretnine. Stabilnost tržišta znači ravnoteža ponude i potražnje pa je prema tome tržište nekretnina ovisno i o drugim granama gospodarstva kao na primjer građevinarstvo. S druge strane, direktan utjecaj imaju sektori za uknjižbavanje vlasništva (Gruntovnica) koji kasni sa upisivanjem vlasništva. Osim gospodarskih okolnosti zaključuje se da cijena, lokacija, oglašavanje i prodajne vještine agenata kao čimbenici od utjecaja na tržištu nekretnina imaju istaknuti utjecaj na kupca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija