Pregled bibliografske jedinice broj: 1145218
Integracija djece predškolske dobi s teškoćama u komunikaciji u kineziološke aktivnosti – Dječji vrtić Iskrica /analiza jednog primjera - autistični spektar/
Integracija djece predškolske dobi s teškoćama u komunikaciji u kineziološke aktivnosti – Dječji vrtić Iskrica /analiza jednog primjera - autistični spektar/ // Primjeri dobre prakse u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije / Babić, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2018. str. 442-447 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1145218 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija djece predškolske dobi s teškoćama
u komunikaciji u kineziološke aktivnosti –
Dječji vrtić Iskrica /analiza jednog primjera -
autistični spektar/
(Integration of preschool children with
communication difficulties into kinesiological
activities - Iskrica Kindergarten / case study
- autism spectrum /)
Autori
Hraski, Marijana ; Tadić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Primjeri dobre prakse u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
/ Babić, Vesna - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2018, 442-447
ISBN
978-953-7965-10-5
Skup
27. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 27.06.2018. - 30.06.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
integracija, autistični spektar, tjelesna aktivnost
(integration, autism spectrum, physical activity)
Sažetak
Poremećaj autističnog spektra (autizam) je opsežan razvojni poremećaj koji karakterizira manjak socijalnih vještina, komunikacija i ponavljajući ili ograničeni interesi . Istraživanja su potvrdila da su simptomi poremećaja kretanja također prisutni. Dokazano je da strukturirani kineziološki programi potiču autističnu djecu na tjelesnu aktivnost u odnosu na nestrukturirana okruženja. Tjelesna aktivnost, odnosno tjelesno vježbanje za dijete predškolske dobi je jedan od važnijih poticaja rasta i razvoja. S procesima rasta i razvoja odvijaju se i procesi u razvoju osnovnih motoričkih gibanja. Prirodne oblike kretanja djeca najlakše i najprije usvajaju. Savladavanje tih gibanja omogućuje lakšu komunikaciju s okolinom. Mnoga istraživanja naglašavaju da su dobrobiti kineziološke aktivnosti univerzalne za svaku osobu, uključujući i djecu s teškoćama u razvoju i komunikaciji. Dijete predškolske dobi „nerijetko prosuđuje sebe u usporedbi s ostalom djecom upravo prema razini motorike (npr. korigira pojam o sebi ili, bolje rečeno, o svojoj vrijednosti prema reagiranju ostalih sudionika u igri), onda tjelesno vježbanje za djecu predškolske dobi nije samo jedan od važnih stimulansa njihova rasta i razvoja nego i izvor zadovoljavanja esencijalnih i egzistencijalnih potreba djece predškolske dobi.“ Cilj ovog rada je ukazati na mogućnost integracije djece s teškoćama u komunikaciji u kineziološke aktivnosti, odnosno prikaz specifičnih metoda rada kako bi kineziološke aktivnosti bile poticaj za usmjerenost pažnje na motoričko gibanje, na uspostavljanje socijalnih odnosa i emocionalnog zadovoljstva djece s teškoćama u komunikaciji/autistični spektar.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija