Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1145073

Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu


Visković, Ivana; Mikulandra, Karla
Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu // Acta Iadertina, 18 (2021), 1; 29-45 doi:10.15291/ai.3399 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 1145073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu
(Children`s perspective of Transitions from kindergarten to primary school)

Autori
Visković, Ivana ; Mikulandra, Karla

Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 18 (2021), 1; 29-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
autonomija djece, djeca u godini pred polazak u školu, istraživanja s djecom, mišljenje djece, prava djeteta
(children’s autonomy, children in the year before starting school, research with children, children’s opinions, children’s rights)

Sažetak
Polazak u osnovnu školu, kao početak formalnog obrazovanja, zna-čajan je događaj za većinu djece. Kvaliteta prijelaza iz predškolske ustanove u osnovnu školu povezana je s aktualnom i dugoročnom do-brobiti djeteta. Način na koji dijete doživljava prijelaz, razumije svr-hovitost obrazovanja i osobnu ulogu u tome procesu utječe na početna postignuća, a posredno i na kasnije obrazovne ishode. U Konvenciji o pravima djeteta (1989) djeci se jamči pravo na izražavanje osobnog mišljenja i pravo da budu saslušana i uvažena, što je svrha i ovoga rada. Rad daje prikaz empirijskog istraživanja perspektive djece u godini pred polazak u osnovnu školu (N=7). Kroz polustrukturirani intervju istraženo je dječje viđenje prijelaza, razumijevanje institucionalnog odgojno-obrazovnog procesa i svrhe obrazovanja te percepcija razlike dječjeg vrtića i osnovne škole. Svrha istraživanja jest razumijevanje i uvažavanje perspektive djece kao doprinos konstrukciji odgojno-obra-zovnog kurikuluma dječjeg vrtića i osnovne škole. Većina djece u istra-živanju veseli se polasku u osnovnu školu, spremno je preuzeti obveze i uloge učenika. Istodobno iskazuju strah od nepoznatog te nepovje-renje u osobna znanja. Djeca u istraživanju prepoznaju strukturalne razlike dječjeg vrtića i osnovne škole, načine i ishode učenja te uloge dionika procesa. Razlike pripisuju razini obveznosti („moranja“), sa-mostalnosti i autonomije, vrsti aktivnosti i ulozi odraslih (roditelja, odgojitelja i učitelja). Navode jasne distinkcije između igre i učenja. Prethodno iskustvo i redoslijed rođenja u obitelji prepoznati su kao interventne varijable.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Ivana Visković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi morepress.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Visković, Ivana; Mikulandra, Karla
Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu // Acta Iadertina, 18 (2021), 1; 29-45 doi:10.15291/ai.3399 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
Visković, I. & Mikulandra, K. (2021) Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu. Acta Iadertina, 18 (1), 29-45 doi:10.15291/ai.3399.
@article{article, author = {Viskovi\'{c}, Ivana and Mikulandra, Karla}, year = {2021}, pages = {29-45}, DOI = {10.15291/ai.3399}, keywords = {autonomija djece, djeca u godini pred polazak u \v{s}kolu, istra\v{z}ivanja s djecom, mi\v{s}ljenje djece, prava djeteta}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.3399}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Dje\v{c}ja perspektiva prijelaza iz dje\v{c}jeg vrti\'{c}a u osnovnu \v{s}kolu}, keyword = {autonomija djece, djeca u godini pred polazak u \v{s}kolu, istra\v{z}ivanja s djecom, mi\v{s}ljenje djece, prava djeteta} }
@article{article, author = {Viskovi\'{c}, Ivana and Mikulandra, Karla}, year = {2021}, pages = {29-45}, DOI = {10.15291/ai.3399}, keywords = {children’s autonomy, children in the year before starting school, research with children, children’s opinions, children’s rights}, journal = {Acta Iadertina}, doi = {10.15291/ai.3399}, volume = {18}, number = {1}, issn = {1845-3392}, title = {Children`s perspective of Transitions from kindergarten to primary school}, keyword = {children’s autonomy, children in the year before starting school, research with children, children’s opinions, children’s rights} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EBSCO Academic Search Premier
  • Academic Search Complete
  • Academic Search Alumni Edition
  • Academic Search Ultimate
  • Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
  • One Belt, One Road Reference Source
  • Hrčak
  • Morepress


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font