Pregled bibliografske jedinice broj: 1145073
Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu
Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu // Acta Iadertina, 18 (2021), 1; 29-45 doi:10.15291/ai.3399 (domaća recenzija, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1145073 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dječja perspektiva prijelaza iz dječjeg vrtića u osnovnu školu
(Children`s perspective of Transitions from kindergarten to primary school)
Autori
Visković, Ivana ; Mikulandra, Karla
Izvornik
Acta Iadertina (1845-3392) 18
(2021), 1;
29-45
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
autonomija djece, djeca u godini pred polazak u školu, istraživanja s djecom, mišljenje djece, prava djeteta
(children’s autonomy, children in the year before starting school, research with children, children’s opinions, children’s rights)
Sažetak
Polazak u osnovnu školu, kao početak formalnog obrazovanja, zna-čajan je događaj za većinu djece. Kvaliteta prijelaza iz predškolske ustanove u osnovnu školu povezana je s aktualnom i dugoročnom do-brobiti djeteta. Način na koji dijete doživljava prijelaz, razumije svr-hovitost obrazovanja i osobnu ulogu u tome procesu utječe na početna postignuća, a posredno i na kasnije obrazovne ishode. U Konvenciji o pravima djeteta (1989) djeci se jamči pravo na izražavanje osobnog mišljenja i pravo da budu saslušana i uvažena, što je svrha i ovoga rada. Rad daje prikaz empirijskog istraživanja perspektive djece u godini pred polazak u osnovnu školu (N=7). Kroz polustrukturirani intervju istraženo je dječje viđenje prijelaza, razumijevanje institucionalnog odgojno-obrazovnog procesa i svrhe obrazovanja te percepcija razlike dječjeg vrtića i osnovne škole. Svrha istraživanja jest razumijevanje i uvažavanje perspektive djece kao doprinos konstrukciji odgojno-obra-zovnog kurikuluma dječjeg vrtića i osnovne škole. Većina djece u istra-živanju veseli se polasku u osnovnu školu, spremno je preuzeti obveze i uloge učenika. Istodobno iskazuju strah od nepoznatog te nepovje-renje u osobna znanja. Djeca u istraživanju prepoznaju strukturalne razlike dječjeg vrtića i osnovne škole, načine i ishode učenja te uloge dionika procesa. Razlike pripisuju razini obveznosti („moranja“), sa-mostalnosti i autonomije, vrsti aktivnosti i ulozi odraslih (roditelja, odgojitelja i učitelja). Navode jasne distinkcije između igre i učenja. Prethodno iskustvo i redoslijed rođenja u obitelji prepoznati su kao interventne varijable.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EBSCO Academic Search Premier
- Academic Search Complete
- Academic Search Alumni Edition
- Academic Search Ultimate
- Central & Eastern European Academic Source (CEEAS)
- One Belt, One Road Reference Source
- Hrčak
- Morepress