Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1144559

POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA


Družinec, Vlatka
POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA, 2021., doktorska disertacija, Rijeka


CROSBI ID: 1144559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA
(CORRELATION BETWEEN PERCEIVED SOCIAL-COMMUNICATION COMPONENT OF SCHOOL CULTURE AND THE BEHAVIOUR PATTERNS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN INTERPERSONAL CONFLICTS)

Autori
Družinec, Vlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Mjesto
Rijeka

Datum
14.09

Godina
2021

Stranica
168

Mentor
Nataša Vlah ; Sofija Vrcelj

Ključne riječi
učenici, interpersonalni sukob, obrasci ponašanja, percepcija, socijalno-komunikacijska komponenta školske kulture
(students, interpersonal conflict, behaviour patterns, perception, social-communication component of school culture)

Sažetak
Temeljni je cilj istraživanja utvrditi povezanost percipirane socijalno-komunikacijske komponente školske kulture i obrazaca ponašanja učenika osnovne škole u interpersonalnim sukobima. Istraživanje se sastoji od predistraživanja u kojemu je konstruirana Skala prijateljsko- suradničke komunikacije između učenika u školi – PSK i glavnoga istraživanja u kojemu je korišten integrirani Upitnik za učenike i učenice koji se sastoji od četiri skale: novokonstruirane Skale prijateljsko-suradničke komunikacije između učenika u školi – PSK-a, Skale školske klime i sukoba u školi (Puzić, Baranović, Doolan, Jokić i Ristić Dedić, 2011), Skale školske kulture (Higgins-D'Alessandro i Sadh, 1997) i Skale samoprocjene obrazaca ponašanja učenika u interpersonalnim sukobima – SOPUIS-a (Družinec i Vlah, 2015) na uzorku od 720 učenika iz 12 osnovnih škola u Krapinsko-zagorskoj županiji. Rezultati pokazuju kako učenici često percipiraju socijalno-komunikacijsku komponentu školske kulture u svojoj školi (min = 0, max = 3, M = 2.02, SD = .43). Učenici se ponekad u sukobu ponašaju prema obrascu suradnje (min = 0, max = 4, M = 2.01, SD = .88), a uglavnom se ne ponašaju prema obrascima pobjeđivanja (min = 0, max = 4, M = .98, SD = .98) i izbjegavanja (min = 0, max = 4, M = 1.06, SD = .72). Pokazalo se kako nema statistički značajnih razlika između dječaka i djevojčica, kao ni između učenika 7. i 8. razreda u percepciji socijalno-komunikacijske komponente školske kulture na relaciji učenik – učenik. Djevojčice se češće ponašaju prema obrascima suradnje (min = 0, max = 4, M = 2.16, V = .78) i izbjegavanja (min = 0, max = 3.43, M = 1.15, V = .55), a dječaci prema obrascu pobjeđivanja (min = 0, max = 4, M = 1.12, V = .61). Učenici 7. i 8. razreda podjednako se ponašaju prema obrascima izbjegavanja i suradnje, dok su učenici 8. razreda skloniji pobjeđivanju (min = 0, max = 4, M = 1.11, V = .59) u sukobu. Učenici koji češće percipiraju socijalno-komunikacijsku komponentu školske kulture, češće u sukobu odabiru obrazac suradnje (r(708) = .19 ; p < .001).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vlatka Družinec (autor)

Avatar Url Sofija Vrcelj (mentor)

Avatar Url Nataša Vlah (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Družinec, Vlatka
POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA, 2021., doktorska disertacija, Rijeka
Družinec, V. (2021) 'POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE ŠKOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONAŠANJA UČENIKA OSNOVNE ŠKOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA', doktorska disertacija, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka}, year = {2021}, pages = {168}, keywords = {u\v{c}enici, interpersonalni sukob, obrasci pona\v{s}anja, percepcija, socijalno-komunikacijska komponenta \v{s}kolske kulture}, title = {POVEZANOST PERCIPIRANE SOCIJALNO-KOMUNIKACIJSKE KOMPONENTE \v{S}KOLSKE KULTURE I OBRAZACA PONA\v{S}ANJA U\v{C}ENIKA OSNOVNE \v{S}KOLE U INTERPERSONALNIM SUKOBIMA}, keyword = {u\v{c}enici, interpersonalni sukob, obrasci pona\v{s}anja, percepcija, socijalno-komunikacijska komponenta \v{s}kolske kulture}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dru\v{z}inec, Vlatka}, year = {2021}, pages = {168}, keywords = {students, interpersonal conflict, behaviour patterns, perception, social-communication component of school culture}, title = {CORRELATION BETWEEN PERCEIVED SOCIAL-COMMUNICATION COMPONENT OF SCHOOL CULTURE AND THE BEHAVIOUR PATTERNS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS IN INTERPERSONAL CONFLICTS}, keyword = {students, interpersonal conflict, behaviour patterns, perception, social-communication component of school culture}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font