Pregled bibliografske jedinice broj: 1144494
Kompetencije graničarskog učitelja zapadnog Srijema
Kompetencije graničarskog učitelja zapadnog Srijema, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 1144494 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije graničarskog učitelja zapadnog Srijema
(Competences of the border teacher of western Srijem)
Autori
Hudolin, Dominik
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
17.09
Godina
2021
Stranica
78
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
graničarske škole, pedagogijsko osposobljavanje, pučke škole, učiteljske kompetencije
(elementary schools, military border schools, pedagogical training, teacher’s competencies)
Sažetak
Vojna krajina je imala specifično društveno uređenje te militarizirani odgojno-obrazovni sustav. S obzirom na to da u formativnom razdoblju prosvjete na području Vojne krajine nije postojalo formalno obrazovanje učiteljskog kadra, usustavljivanjem i institucionaliziranjem školstva dolazi do ciljanog i svrhovitog usvajanja znanja, vještina i stavova kod učenika i učitelja. Brojne kompetencije su učitelji morali usvojiti kako bi udovoljili jedinstvenim zahtjevima graničarskih škola. One su obuhvaćale poznavanje materinskog i njemačkog jezika, znanje iz gospodarskih djelatnosti i poduzetništva, posjedovanje umjetničkih znanja i sposobnosti, istančane socijalne vještine te održavanje vlastitog ugleda, kinestetičke vještine, vojničko znanje i domoljublje te različite pedagoške kompetencije. Pojedine navedene kompetencije nisu se dovoljno manifestirale u odgojno-obrazovnom radu što je rezultiralo izrazitom podcijenjenosti učiteljskog zanimanja. U takvom okružju ipak postoje svijetli primjeri školskih djelatnika koji su u praksi svojim kvalitetnim i upornim radom te izrazitom motiviranošću doprinijeli stvaranju suvremenog školstva na području zapadnog Srijema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija