Pregled bibliografske jedinice broj: 1144094
Klapsko pjevanje kao kulturni izričaj nematerijalne vrijednosti identiteta lokalnog kraja
Klapsko pjevanje kao kulturni izričaj nematerijalne vrijednosti identiteta lokalnog kraja // Zbornik radova Međunarodnog kongresa povijesnih gradova = International historic cities congress : book of proceedings / Trezner, Željko (ur.).
Solin: Turistička zajednica, 2020. str. 70-88 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1144094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klapsko pjevanje kao kulturni izričaj nematerijalne
vrijednosti identiteta lokalnog kraja
(Traditional a capella ('klapa') singing as the
cultural expression of an intangible heritage of
local identi)
Autori
Šerić, Luka ; Mihajlović, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Međunarodnog kongresa povijesnih gradova = International historic cities congress : book of proceedings
/ Trezner, Željko - Solin : Turistička zajednica, 2020, 70-88
Skup
6. Međunarodni kongres povijesnih gradova "Meet, share & build"
Mjesto i datum
Solin, Hrvatska, 23.11.2020. - 27.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tradicijsko klapsko pjevanje ; nematerijalna baština ; vrijednost ; lokalna zajednica ; identitet, ambijent
(traditional a capella singing ; intangible heritage ; value ; local community ; identity ; environment)
Sažetak
U prvomedijelu rada naglasak je na terminološkom razgraničenju nematerijalne baštine klapske pjesme i etimologiji. Cilj istraživanja odnosi se na razinu kompozicije turističkogproizvoda ukazujući na snagu utjecaja lokalnog izričaja, intenziteta kojim se definira identitet festivala proizvoda klapskog pjevanja, terazinu njegova utjecaja na lokalni identitet i izgradnju brenda destinacije. Anketiranjeje provedenomeđu voditeljima klapa i domaćinskim organizacijama klapskih festivala. Ispitanici su predstavnici domaćinskih organizacija klapskih festivala iz Omiša, Makarske, Kaštelai Dubrovnika.Dizajn istraživanja prati logičku strukturu definiranu okvirima pitanja zatvorenog tipa s mogućnošću odabira jednog od kategorijalnihponuđenihodgovora. Krenuvši od profila ispitanika, vremenskog okvira te frekvencije i tradicije održavanja klapskog festivala, rezultati ukazuju na izuzetno visoku razinu intenziteta utjecajaklapske pjesme na identitet destinacije, suglasnosti vezano za utjecaj lokalnog izričaja i autohtonosti kraja na identitet festivala, te festivalske klapske pjesme na brend destinacije, razinu ukomponiranosti stvorenog identiteta klapske pjesme i običaja u jedinstvenost turističkog proizvoda. Spoznaja o turističkom potencijalu nematerijalne kulturne baštine zahtijeva koordinaciju aktivnosti na lokalnoj razini na što ukazuju rezultati empirijskog istraživanja. U rezultatima se sugerira nužna suradnja dionika -domaćinske organizacije na svim razinama zajednice s ciljem indirektne promocije običaja i kraja, kritičniji pristup provjeri kompetencija po pitanju autentičnosti za sudionike s naglaskom na profesionalni pristup izvedbi i interpretaciji klapskog pjevanja prepoznatljive izvornosti. S marketinškog stajališta ovo je idealan primjer korištenja manifestacije s potencijalom da u izvedbi s drugim proizvodima stvori snažan promotivni destinacijski efekt, s povratnim efikasnim utjecajem na prepoznatljivost lokalnog kraja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti