Pregled bibliografske jedinice broj: 1143894
Povezanost obiteljskoga literarnog okruženja i jezičnih sposobnosti djeteta u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika na kraju 2. razreda osnovne škole
Povezanost obiteljskoga literarnog okruženja i jezičnih sposobnosti djeteta u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika na kraju 2. razreda osnovne škole // Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts / Berbić Kolar, emina ; Marinić, Ivana (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021. str. 34-34 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1143894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost obiteljskoga literarnog okruženja i jezičnih sposobnosti djeteta u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika na kraju 2. razreda osnovne škole
(The correlation between the family literary environment, the language abilities of a preschool child and academic achievement in the Croatian language at the end of the second grade of a primary school)
Autori
Kotrla Topić, Marina ; Penava Brekalo, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju-knjižica sažetaka/Children and Language Today - Reading in contemporary context-Book of Abstracts
/ Berbić Kolar, emina ; Marinić, Ivana - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2021, 34-34
Skup
10. međunarodni znanstveni skup: Dijete i jezik danas - Čitanje u suvremenom okruženju =10th International Scientific Conference: Children and Language Today - Reading in contemporary context
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.09.2021. - 18.09.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
obiteljsko literarno okruženje, jezične sposobnosti, predškolska dob, školski uspjeh
(family literary environment, language skills, preschool age, academic achievement)
Sažetak
Obiteljsko literarno okruženje mulitdimenzionalna je konstrukcija povezana s kasnijim stavovima prema čitanju, koji nadalje utječu na uspjeh u čitanju te učestalost čitanja. Cilj istraživanja jest istražiti povezanost obiteljskoga literarnog okruženja djece predškolske dobi i njihovih jezičnih sposobnosti s kasnijim akademskim uspjehom iz hrvatskoga jezika. U istraživanju je sudjelovalo 97 djece (43 djevojčice) u dobi od 6 do 7 godina te jedan od njihovih roditelja, koji su pristali sudjelovati u istraživanju. Pri provjeri spremnosti za školu, djeca su uz uobičajene zadatke kojima se provjerava spremnost za školu, ispitana Peabody slikovnim testom rječnika. Roditelji su ispunili upitnik s pitanjima o obiteljskome literarnom okruženju te prosječnom vremenu koje dijete tijekom vikenda ili radnoga dana provede u čitanju. Dvije godine kasnije, nakon završenoga drugog razreda osnovne škole, uz suglasnost roditelja prikupljene su završne ocjene iz Hrvatskoga jezika. Rezultati pokazuju kako djeca predškolske dobi u prosjeku provedu približno sat vremena na dan u čitanju s roditeljima, pri čemu 20% djece gotovo nikada ne čita s roditeljima. Nadalje, pronađena je značajna pozitivna povezanost uspjeha iz Hrvatskoga jezika na kraju drugoga razreda s dječjim jezičnim sposobnostima u predškolskoj dobi (receptivni vokabular), ali ne i pojedinim domenama obiteljskoga literarnog okruženja. Rezultati također upućuju na postojanje spolnih razlika u pogledu ocjena iz Hrvatskoga jezika na kraju drugoga razreda, pri čemu djevojčice imaju bolje ocjene od dječaka. Provedeno istraživanje pruža smjernice za daljnje razmatranje razvoja čitalačkih vještina u poredškolskoj dobi te povezanosti jezičnih sposobnosti predškolaca sa školskim uspjehom iz Hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek