Pregled bibliografske jedinice broj: 1143302
Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena u nastavi kemije
Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena u nastavi kemije, 2021., diplomski rad, diplomski, Odjel za biologiju, Osijek
CROSBI ID: 1143302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih
i kemijskih promjena u nastavi kemije
(Determining the conceptual understanding of
physical and chemical change in chemistry teaching)
Autori
Božičević, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za biologiju
Mjesto
Osijek
Datum
08.07
Godina
2021
Stranica
56
Mentor
Kovač-Andrić, Elvira
Ključne riječi
konstruktivizam, koncept, miskoncepcije, fizikalne promjene, kemijske promjene
(constructivism, concept, misconceptions, physical changes, chemical changes)
Sažetak
Konceptualno razumijevanje odnosi se na razumijevanje pojedinačnih koncepata u određenom predmetu, a razvoj i stvaranje koncepata potiče konstruktivistički pristup. Formiranju koncepata tijekom procesa učenja i poučavanja prethode predkoncepcije, alternativne koncepcije i miskoncepcije koje se definiraju kao krive percepcije koncepata koje odstupaju od valjane teorije te su često barijera za usvajanje novih i ispravnih koncepata. Utvrđivanje konceptualnog razumijevanja fizikalnih i kemijskih promjena u nastavi kemije provedeno je u školskoj godini 2020./2021. na uzorku od ukupno 185 učenika u tri osnovne škole na području Virovitičko- podravske županije. Najuspješniji u rješavanju ankete bili su učenici osnovne škole 3, dok je kod učenika osnovne škole 1 i 2 uočeno slabo konceptualno razumijevanje fizikalnih i kemijskih promjena. Istraživanjem su utvrđene i miskoncepcije koje su se pojavile u sve tri škole. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu uključivanja što više različitih postupaka, strategija i metoda učenja u nastavu kemije kako bi učenici lakše razvili konceptualno razumijevanje sadržaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za kemiju
Profili:
Elvira Kovač Andrić
(mentor)