Pregled bibliografske jedinice broj: 1141999
Specifičnosti interne komunikacije za vrijeme krizne situacije
Specifičnosti interne komunikacije za vrijeme krizne situacije, 2021., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1141999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti interne komunikacije za vrijeme krizne situacije
(The specifics of internal communication during the crisis situation)
Autori
Tepavac, Natalia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.09
Godina
2021
Stranica
79
Mentor
Klindžić, Maja
Ključne riječi
interna komunikacija ; komunikacijski kanali ; krizno planiranje ; interna komunikaciju u krizi ; COVID-19 kriza ; zadovoljstvo internom komunikacijom
(internal communication ; communication channels ; crisis planning ; internal crisis communication ; COVID-19 crisis ; internal communication satisfaction)
Sažetak
Interna komunikacija jedna je od dva oblika poslovne komunikacije, a podrazumijeva komunikaciju između internih dionika i to najčešće između zaposlenika i menadžera (formalna interna komunikacija) te zaposlenika i drugih kolega (neformalna interna komunikacija). Iako se ovo područje razvijalo u velikoj sjeni eksterne komunikacije, kroz teorijska i empirijska istraživanja utvrđeni su njezini brojni doprinosi za postizanje organizacijskog uspjeha. Osim što doprinosi boljem razumijevanju organizacijske strategije i ciljeva od strane zaposlenika, važna je i za stvaranje ugodne organizacijske klime i kulture te doprinosi većoj motiviranosti i angažiranosti zaposlenika. Osim brojnih prednosti koje organizacija može ostvariti efikasnom internom komunikacijom u normalnim stabilnim uvjetima, ista je ključna i za uspješno upravljanje i nadilaženje kriznih situacija. Krizna situacija može se opisati kao nepredvidiv, neplaniran i neželjen događaj koji može imati negativne posljedice na cjelokupno poslovanje organizacije (Kešetović i Toth, 2012.). Upravo je pandemija COVID-19 virusa uzrokovala krizu na globalnoj razini te pred menadžere stavila izazov implementiranja kriznog plana kao i dizajniranja efikasnog kriznog komuniciranja. Kako bi se utvrdilo zadovoljstvo zaposlenika internom komunikacijom tijekom krize uzrokovane COVID-19 virusom provedeno je empirijsko istraživanje na prigodnom uzroku od 109 ispitanika. Istraživanjem je utvrđeno malo iznadprosječno zadovoljstvo zaposlenika kod svih osam dimenzija interne komunikacije. Nadalje utvrđeno je i da su se za formalnu komunikaciju najčešće koristili komunikacijski alati za pisanu i video komunikaciju dok su se za neformalnu komunikaciju najčešće koristili e- mail i razne platforme za pisanu komunikaciju (WhatsApp, Viber, Slack i druge).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija