Pregled bibliografske jedinice broj: 1141503
Promišljanja o odgoju Erazma Roterdamskog
Promišljanja o odgoju Erazma Roterdamskog // 27. Dani Frane Petrića / Knorr, Lidija ; Selak, Marija ; Ćurko, Bruno ; Matijević, Mira. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2018. str. 142-142 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1141503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promišljanja o odgoju Erazma Roterdamskog
(Erasmus’s Considerations of Education)
Autori
Ćurko, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
27. Dani Frane Petrića
/ Knorr, Lidija ; Selak, Marija ; Ćurko, Bruno ; Matijević, Mira. - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2018, 142-142
Skup
Hrvatska filozofija u interaksiji i kontekstu / Dani Frani Petrića
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 26.09.2017. - 29.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Erazmo Roterdamski, odgoj, renesansa
(Erasmus of Rotterdam, wsucation, renaissance)
Sažetak
Erazmo Roterdamski objavio je nekoliko zanimljivih djela o odgoju: Institutio principis Christiani (Basel, 1516.), De pueris statim ac liberaliter instituendis (1528.) i De civilitate morum puerilium (1530.). Većina istraživača Erazmova djela, uključujući i Sharpesa, slažu se kako se ključne Erazmove ideje o obrazovanju mogu ukratko svesti na sljedeće upute: prati prirodu, ne žuri, uvježbavaj vještine za učenje, prakticiraj te vještine, izbjegavaj teškoće u učenju. Uz navedeno, osnovna Erazmova preporuka jest da se podučavanje, što je moguće više, učini postupnim i zanimljivim. U povijesti razvoja kritičkog mišljenja, Erazmo je neizbježan, jer on među prvima upućuje na basne kao na poticaj za uvježbavanje »praktičnog mišljenja«. Erazmo tvrdi da basne antičkih autora služe za razvoj praktičkog mišljenja i uvježbavanje vokabulara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija