Pregled bibliografske jedinice broj: 1140876
NUŽNOST MODERNIZACIJE I REFORME JAVNOG PROMETA U SVRHU ODRŽIVOG RAZVITKA
NUŽNOST MODERNIZACIJE I REFORME JAVNOG PROMETA U SVRHU ODRŽIVOG RAZVITKA // Zbornik radova 11. Međunarodna konferencija Razvoj javne uprave / Sudarić, Željko ; Petrašević, Tunjica (ur.).
Vukovar: Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2021. str. 478-487 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1140876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
NUŽNOST MODERNIZACIJE I REFORME JAVNOG PROMETA U
SVRHU ODRŽIVOG RAZVITKA
(THE NECESSITY OF MODERNIZATION AND REFORM OF
PUBLIC TRANSPORT FOR THE PURPOSE OF SUSTAINABLE
DEVELOPMENT)
Autori
Vasilj, Aleksandra ; Višnjić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 11. Međunarodna konferencija Razvoj javne uprave
/ Sudarić, Željko ; Petrašević, Tunjica - Vukovar : Veleučilište Lavoslav Ružička u Vukovaru, 2021, 478-487
ISBN
978-953-7734-38-1
Skup
11. međunarodna konferencija "Razvoj javne uprave"
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 16.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
javni prijevoz, održivi razvoj, modernizacija, reforma
(public transport, sustainable development, modernization, reform)
Sažetak
Postojanje javnog prometa u gradovima od velike je važnosti za sami razvoj gradova. Razvoj grada nije moguć bez kretanja stanovništva i prometa roba i usluga koje ti stanovnici proizvode. Bez dobre organizacije samog javnog prometa dolazi, ne samo do zagušenja prometa u gradovima, kako velikim tako i malim, nego i do većeg zagađenja okoliša, povećanja stresa kod putnika, a upitna je i sama sigurnost u prometu. Štetne posljedice vezane uz okoliš izazvane su tendencijama čovječanstva prema stjecanju što većeg dohotka, povećanju robne proizvodnje i ekonomske efikasnosti, povećanju mobilnosti putnika i robe. Kao posljedica takvih težnji na terenu se javlja prekomjerno iskorištavanje prirodnih izvora, uništenje i degradacija okoliša, te smanjenje kvalitete mnogih oblika života.. Promet koji ne ugrožava javno zdravlje ili ekosustave smatra se održivim prometom. Također on mora konzistentno zadovoljavati potražnju u prometu na način da racionalno koristi prirodno – obnovljive izvore energije, te racionalno koristi neobnovljive izvore energije manjom dinamikom od brzine razvoja i proizvodnje novih zamjenskih goriva. U hrvatskoj razvojnoj politici nije se dovoljno pažnje posvećivalo nepovoljnim učincima prometa na okoliš. Stoga je neophodno regulirati mjere koje se odnose na smanjenje buke, onečišćenje zraka, zemljišta i vode, te sustavno ublažavanje drugih nepovoljnih učinaka prometa. Prometna politika treba biti bazirana na pravednom i efikasnom oporezivanju, što bi pridonijelo smanjenju najvažnijih problema. U urbanim sredinama nužno je modernizirati i reformirati javni promet u svrhu održivog razvitka i to boljom organizacijom prometa u urbanom području, korištenjem alternativnih vidova prijevoza, ulaganjem u infrastrukturu, korištenjem alternativnih goriva., kao i poticanjem bicikliranja i uporabe obnovljive električne energije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Pravo
POVEZANOST RADA
Projekti:
VLASTITA-SREDSTVA-IP-PRAVOS-5 - Izazovi i prijetnje suvremenog prometa i nova pravna rješenja (Činčurak Erceg, Biljana, VLASTITA-SREDSTVA - Interni poziv Pravnog fakuleta Osijek) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Osijek
Profili:
Aleksandra Vasilj
(autor)