Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1140470

Utjecaj dodatnog tereta na dinamiku polovinskog modela vozila pri prelasku preko umjetne izbočine


Obajdin, Robert; Štimac Rončević, Goranka; Braut, Sanjin
Utjecaj dodatnog tereta na dinamiku polovinskog modela vozila pri prelasku preko umjetne izbočine // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 8 (2020), 413-426 doi:10.31784/zvr.8.1.26 (međunarodna recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1140470 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj dodatnog tereta na dinamiku polovinskog modela vozila pri prelasku preko umjetne izbočine
(The influence of additional weight on half car suspension dynamics when driving across artificial bumps)

Autori
Obajdin, Robert ; Štimac Rončević, Goranka ; Braut, Sanjin

Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 8 (2020); 413-426

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
dinamika vozila ; dodatni teret ; umjetne izbočine ; numerička simulacija
(vehicle suspension dynamics ; additional weight ; artificial bumps ; numerical simulation)

Sažetak
U ovom radu opisan je matematički model vozila s četiri stupnja slobode gibanja tzv. polovinski model vozila te postupak modeliranja umjetne izbočine. Dimenzije izbočina propisane su Pravilnikom i ovise o ograničenjima brzine. Za izabrani tip automobila provedene su potrebne simulacije kako bi se prikazao utjecaj dodatnog tereta na gibanje težišta vozila pri prelasku preko umjetne izbočine. Sve numeričke simulacije provedene su u programskom paketu Matlab/Simulink. Rezultati simulacija prikazani su tablično, gdje je dana usporedba maksimalnih vrijednosti pomaka i ubrzanja vozila i kotača pri brzinama vožnje 20 km/h, 30 km/h i 50 km/h u dva promatrana slučaja, tj. bez i s dodatnim teretom. U vremenskoj domeni prikazani su odzivi vertikalnih i kutnih pomaka i ubrzanja vozila pri brzinama 30 i 50 km/h.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
--uniri-tehnic-18-225 - Nelinearno dinamičko ponašanje rotacijskih strojeva (NONDYNROT) (Braut, Sanjin) ( CroRIS)

Ustanove:
Tehnički fakultet, Rijeka

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi

Citiraj ovu publikaciju:

Obajdin, Robert; Štimac Rončević, Goranka; Braut, Sanjin
Utjecaj dodatnog tereta na dinamiku polovinskog modela vozila pri prelasku preko umjetne izbočine // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 8 (2020), 413-426 doi:10.31784/zvr.8.1.26 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
Obajdin, R., Štimac Rončević, G. & Braut, S. (2020) Utjecaj dodatnog tereta na dinamiku polovinskog modela vozila pri prelasku preko umjetne izbočine. Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 8, 413-426 doi:10.31784/zvr.8.1.26.
@article{article, author = {Obajdin, Robert and \v{S}timac Ron\v{c}evi\'{c}, Goranka and Braut, Sanjin}, year = {2020}, pages = {413-426}, DOI = {10.31784/zvr.8.1.26}, keywords = {dinamika vozila, dodatni teret, umjetne izbo\v{c}ine, numeri\v{c}ka simulacija}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, doi = {10.31784/zvr.8.1.26}, volume = {8}, issn = {1848-1299}, title = {Utjecaj dodatnog tereta na dinamiku polovinskog modela vozila pri prelasku preko umjetne izbo\v{c}ine}, keyword = {dinamika vozila, dodatni teret, umjetne izbo\v{c}ine, numeri\v{c}ka simulacija} }
@article{article, author = {Obajdin, Robert and \v{S}timac Ron\v{c}evi\'{c}, Goranka and Braut, Sanjin}, year = {2020}, pages = {413-426}, DOI = {10.31784/zvr.8.1.26}, keywords = {vehicle suspension dynamics, additional weight, artificial bumps, numerical simulation}, journal = {Zbornik Veleu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka}, doi = {10.31784/zvr.8.1.26}, volume = {8}, issn = {1848-1299}, title = {The influence of additional weight on half car suspension dynamics when driving across artificial bumps}, keyword = {vehicle suspension dynamics, additional weight, artificial bumps, numerical simulation} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font