Pregled bibliografske jedinice broj: 1139807
METODIČKA PRIPREMA ZA NASTAVI SAT HRVATSKOGA JEZIKA
METODIČKA PRIPREMA ZA NASTAVI SAT HRVATSKOGA JEZIKA // METODE I TEORIJE ZBORNIK RADOVA NA STRANIM JEZICIMA X. MEĐUNARODNE ZNANSTEVNO-METODIČKE KONFERENCIJE / Sándor Bordás (ur.).
Baja: Eötvös József College Press, 2019. str. 33-53 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1139807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
METODIČKA PRIPREMA ZA NASTAVI SAT
HRVATSKOGA JEZIKA
(METHODOLOGICAL PREPARATION FOR CROATIAN LANGUAGE
LESSON)
Autori
Bjedov, Vesna ; Ivić, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
METODE I TEORIJE ZBORNIK RADOVA NA STRANIM JEZICIMA X. MEĐUNARODNE ZNANSTEVNO-METODIČKE KONFERENCIJE
/ Sándor Bordás - Baja : Eötvös József College Press, 2019, 33-53
ISBN
361-16-2016-00025
Skup
X. međunarodna znanstveno-metodička konferencija
Mjesto i datum
Baja, Mađarska, 11.04.2019. - 12.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metodička priprema, napisana priprava, nastava hrvatskoga jezika, metodičko znanje, metodička kompetencija
(methodical preparation, written preparation, Croatian language teaching, methodological knowledge, methodological competence)
Sažetak
Pripremanje za nastavni sat hrvatskoga jezika obuhvaća višestruku pripremu: stručnu, metodičku, pedagošku, organizacijsku, materijalno-tehničku te psihološku. One počinju već u inicijalnom obrazovanju, a nastavljaju se tijekom nastavnikova rada u neposrednoj nastavi s učenicima. Od nastavnika se ponajprije očekuje stručnost, znanje, ali i usavršavanje tijekom cijeloga nastavnog rada, što znači da ta znanja trebaju biti daleko ekstenzivnija i intenzivnija od opsega koji obuhvaća poučavanje. Važan dio nastavnikova pripremanja za nastavni sat hrvatskoga jezika predstavlja metodička priprema koja obuhvaća metodičku kompetenciju i metodičko znanje koji su u korespondirajućem odnosu sa sadržajno-stručnom nastavnikovom osposobljenosti. Konačno uobličavanje stručno-metodičkoga pripremanja za nastavni sat hrvatskoga jezika nastavnici definiraju u svojim napisanim pripravama koje su plan rada za pojedini nastavni sat, a samim tim i pomoć nastavnicima u jasnijem sagledavanju neposrednih aktivnosti i zadataka te sigurnijoj orijentaciji u radu s učenicima. Napisane priprave mogu biti nacrt nastavne jedinice ili scenarij nastavnoga sata. U ovome se radu razlažu obje mogućnosti te se istražuje pišu li nastavnici hrvatskoga jezika pripravu za nastavni sat ili ne. S tim je ciljem anketirano 299 nastavnika hrvatskoga jezika pet županija: Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Požeško- slavonske, Brodsko-posavske i Virovitičko- podravske. Rezultati su pokazali osviještenost nastavnika o važnosti pisanja priprave za svaki sat jezične nastave, ali i potrebu stalnoga poticanja nastavnika na kvalitetnu pripremljenost za nastavni sat hrvatskoga jezika s ciljem ostvarivanja uspješne nastave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne humanističke znanosti