Pregled bibliografske jedinice broj: 1139734
Simulacija upravljanja odljevnim tokovima gradskih autocesta
Simulacija upravljanja odljevnim tokovima gradskih autocesta, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb
CROSBI ID: 1139734 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Simulacija upravljanja odljevnim tokovima gradskih autocesta
(Simulation of Off-Ramp Control on Urban Motorways)
Autori
Pavlinić, Filip Antonio
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2019
Stranica
46
Mentor
Ivanjko, Edouard
Ključne riječi
Gradska autocesta ; izlazna rampa ; prometni tok ; semafori ; inteligentni transportni sustavi ; ALINEA algoritam ; adaptivno upravljanje ; simulacije u prometu
(urban motorway ; off-ramp ; traffic flow ; traffic lights ; intelligent transport systems ; ALINEA algorithm ; adaptive control ; traffic simulations)
Sažetak
Razvoj gradova je neophodan kako bi se zadovoljile sve potrebe njihovih građana i društva općenito. S razvojem gradova, prometnoj mreži grada potrebna su sve bolja rješenja za povezivanje udaljenih dijelova grada. Jedno od tih rješenja su gradske autoceste. One su s ostatkom prometne mreže gradskog područja povezane ulaznim i izlaznim rampama. Za vrijeme vršnog opterećenja, koje nastaje tijekom dnevnih migracija ljudi, dolazi do zagušenja u cijelom prometnom sustavu gradskog područja. S obzirom na to da prostora za proširenje i izgradnju nove prometne infrastrukture često nema, nedostatak kapaciteta moguće je riješiti pametnim upravljanjem. U ovome završnom radu opisane su, analizirane i uspoređene tri metode upravljanja odljevnim tokom gradske autoceste, kojim je važno upravljati da se zagušenja ne prenesu s lokalne gradske prometne mreže na prometnicu visoke propusne moći odnosno gradsku autocestu. Simulacije ovih metoda izvedene su u simulacijskom okruženju programskih paketa PTV VISSIM-a i MATLAB-a. Rezultati simulacija pokazuju da se već primjenom ustaljene prometne signalizacije može ostvariti dobro upravljanje, a još bolje primjenom ALINEA algoritma upravljanja prometnim tokom, te tako riješiti zagušenja prilagodbom prometnoj potražnji u stvarnome vremenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport