Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1139724

Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike


Vogel, Alan
Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb


CROSBI ID: 1139724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike
(Adaptive Control of Isolated Signalized Intersections using Fuzzy Logic)

Autori
Vogel, Alan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave

Mjesto
Zagreb

Datum
24.09

Godina
2020

Stranica
42

Mentor
Ivanjko, Edouard ; Gregurić, Martin

Ključne riječi
Inteligentni transportni sustavi, semaforizirano raskrižje, signalni plan, genetski algoritam, neizrazita logika, smanjenje repova čekanja
(Intelligent Transportation System, signalized intersection, signal program, genetic algorithm, fuzzy logic, reducing queue length)

Sažetak
Cestovni promet se dinamički mijenja ovisno o vremenu, a to se najbolje može uočiti tijekom vršnog sata. U današnje vrijeme dolazi do promjena gradskih zona ovisno o gradnji ili obnovi starih objekata i migraciji stanovništva koje sve više dolazi živjeti u gradovima u potrazi za boljim prilika. Radi porasta potražnje korištenja transportnih usluga na gradskim cestama dolazi do sve većih problema prometnih zagušenja. Iz tog razloga potrebna su nova rješenja u vidu smanjivanja prometnih zagušenja, onečišćenja okoliša i poboljšanja postojeće prometne infrastrukture s obzirom na to da se gradske ulice više ne mogu proširiti. Iz tih razloga ciljevi ovoga rada su izrada algoritma za adaptivno upravljanje semaforiziranog raskrižja u cilju smanjenja duljine repa čekanja i broja zaustavljanja vozila na gradskim raskrižjima. Napravljeni algoritam ima četiri metode upravljanja i testiran je koristeći realne prikupljene podatke o broju vozila (prometna potražnja) na raskrižju, te je ispitano djelovanje algoritma u uvjetima gdje je prometna potražnja povećana, odnosno smanjena za 40%. Za potrebe ispitivanje algoritma upravljanja semaforiziranog raskrižja izraden je model raskrižja primjenom mikroskopskog simulatora PTV VISSIM u kojemu se vršila simulacija. Algoritam je izraden unutar programskog jezika Python preko kojeg su se pokretale simulacije i algoritmi, te se preko COM veze Python- VISSIM upravljalo semaforiziranim raskrižjem.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Projekti:
--KK.01.1.1.01.009 - Napredne metode i tehnologije u znanosti o podatcima i kooperativnim sustavima (DATACROSS) (Šmuc, Tomislav; Lončarić, Sven; Petrović, Ivan; Jokić, Andrej; Palunko, Ivana) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edouard Ivanjko (mentor)

Avatar Url Martin Gregurić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

urn.nsk.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vogel, Alan
Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb
Vogel, A. (2020) 'Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike', diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Vogel, Alan}, year = {2020}, pages = {42}, keywords = {Inteligentni transportni sustavi, semaforizirano raskri\v{z}je, signalni plan, genetski algoritam, neizrazita logika, smanjenje repova \v{c}ekanja}, title = {Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskri\v{z}jem primjenom neizrazite logike}, keyword = {Inteligentni transportni sustavi, semaforizirano raskri\v{z}je, signalni plan, genetski algoritam, neizrazita logika, smanjenje repova \v{c}ekanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Vogel, Alan}, year = {2020}, pages = {42}, keywords = {Intelligent Transportation System, signalized intersection, signal program, genetic algorithm, fuzzy logic, reducing queue length}, title = {Adaptive Control of Isolated Signalized Intersections using Fuzzy Logic}, keyword = {Intelligent Transportation System, signalized intersection, signal program, genetic algorithm, fuzzy logic, reducing queue length}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font