Pregled bibliografske jedinice broj: 1139724
Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike
Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave, Zagreb
CROSBI ID: 1139724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Adaptivno upravljanje izoliranim semaforiziranim raskrižjem primjenom neizrazite logike
(Adaptive Control of Isolated Signalized Intersections using Fuzzy Logic)
Autori
Vogel, Alan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti / Zavod za inteligentne transportne sustave
Mjesto
Zagreb
Datum
24.09
Godina
2020
Stranica
42
Mentor
Ivanjko, Edouard ; Gregurić, Martin
Ključne riječi
Inteligentni transportni sustavi, semaforizirano raskrižje, signalni plan, genetski algoritam, neizrazita logika, smanjenje repova čekanja
(Intelligent Transportation System, signalized intersection, signal program, genetic algorithm, fuzzy logic, reducing queue length)
Sažetak
Cestovni promet se dinamički mijenja ovisno o vremenu, a to se najbolje može uočiti tijekom vršnog sata. U današnje vrijeme dolazi do promjena gradskih zona ovisno o gradnji ili obnovi starih objekata i migraciji stanovništva koje sve više dolazi živjeti u gradovima u potrazi za boljim prilika. Radi porasta potražnje korištenja transportnih usluga na gradskim cestama dolazi do sve većih problema prometnih zagušenja. Iz tog razloga potrebna su nova rješenja u vidu smanjivanja prometnih zagušenja, onečišćenja okoliša i poboljšanja postojeće prometne infrastrukture s obzirom na to da se gradske ulice više ne mogu proširiti. Iz tih razloga ciljevi ovoga rada su izrada algoritma za adaptivno upravljanje semaforiziranog raskrižja u cilju smanjenja duljine repa čekanja i broja zaustavljanja vozila na gradskim raskrižjima. Napravljeni algoritam ima četiri metode upravljanja i testiran je koristeći realne prikupljene podatke o broju vozila (prometna potražnja) na raskrižju, te je ispitano djelovanje algoritma u uvjetima gdje je prometna potražnja povećana, odnosno smanjena za 40%. Za potrebe ispitivanje algoritma upravljanja semaforiziranog raskrižja izraden je model raskrižja primjenom mikroskopskog simulatora PTV VISSIM u kojemu se vršila simulacija. Algoritam je izraden unutar programskog jezika Python preko kojeg su se pokretale simulacije i algoritmi, te se preko COM veze Python- VISSIM upravljalo semaforiziranim raskrižjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
--KK.01.1.1.01.009 - Napredne metode i tehnologije u znanosti o podatcima i kooperativnim sustavima (DATACROSS) (Šmuc, Tomislav; Lončarić, Sven; Petrović, Ivan; Jokić, Andrej; Palunko, Ivana) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb