Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1139567

Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja


Golubić, Monika; Begić, Valerija; Radanović, Ines
Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja // Educatio biologiae, (2019), 5; 48-66 doi:10.32633/eb.5.4 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1139567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja
(Analysis of concept maps with textbooks to identify possible conceptual links to facilitate understanding of the reproduction process)

Autori
Golubić, Monika ; Begić, Valerija ; Radanović, Ines

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) (2019), 5; 48-66

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
konceptualno razumijevanje ; analiza konceptualnih mapa ; problemi u učenju i miskoncepcije u biologiji
(conceptual understanding ; conceptual map analysis ; learning problems and misconceptions in biology)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja je analiza konceptualnih mapa uz udžbenike Biologije za osnovnu školu u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano učenje. U ranijem istraživanju utvrđeno je postojanje problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivno sudjelovanje učenika. S obzirom na ograničenja nastavnog plana i programa prema kojem su mape pripremane kao sistematizacija uz nastavne teme, a ne kao podrška izgradnji ciljanog koncepta, uočeni problemi nisu u potpunosti podržani, iako omogućavaju 73 % uspješno učenje uz djelomično razrješenje uočenih problema, pod uvjetom da se pravilno primjenjuju u nastavi. U pripremi konceptualne mape prema kurikulumu Biologije koji podržava konceptualni pristup učenju procijenjeno je da pripremljena ekspertna mapa podržava učenje uz razrješenje mogućih miskoncepcija u udjelu većem od 87 %.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ines Radanović (autor)

Avatar Url Valerija Begić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Golubić, Monika; Begić, Valerija; Radanović, Ines
Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja // Educatio biologiae, (2019), 5; 48-66 doi:10.32633/eb.5.4 (domaća recenzija, članak, stručni)
Golubić, M., Begić, V. & Radanović, I. (2019) Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja. Educatio biologiae, (5), 48-66 doi:10.32633/eb.5.4.
@article{article, author = {Golubi\'{c}, Monika and Begi\'{c}, Valerija and Radanovi\'{c}, Ines}, year = {2019}, pages = {48-66}, DOI = {10.32633/eb.5.4}, keywords = {konceptualno razumijevanje, analiza konceptualnih mapa, problemi u u\v{c}enju i miskoncepcije u biologiji}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.5.4}, number = {5}, issn = {1849-6520}, title = {Analiza konceptualnih mapa uz ud\v{z}benike u svrhu utvr\djivanja mogu\'{c}ih konceptualnih poveznica za olak\v{s}ano razumijevanje procesa razmno\v{z}avanja}, keyword = {konceptualno razumijevanje, analiza konceptualnih mapa, problemi u u\v{c}enju i miskoncepcije u biologiji} }
@article{article, author = {Golubi\'{c}, Monika and Begi\'{c}, Valerija and Radanovi\'{c}, Ines}, year = {2019}, pages = {48-66}, DOI = {10.32633/eb.5.4}, keywords = {conceptual understanding, conceptual map analysis, learning problems and misconceptions in biology}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.5.4}, number = {5}, issn = {1849-6520}, title = {Analysis of concept maps with textbooks to identify possible conceptual links to facilitate understanding of the reproduction process}, keyword = {conceptual understanding, conceptual map analysis, learning problems and misconceptions in biology} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font