Pregled bibliografske jedinice broj: 1139567
Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja
Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja // Educatio biologiae, (2019), 5; 48-66 doi:10.32633/eb.5.4 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1139567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza konceptualnih mapa uz udžbenike u svrhu
utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za
olakšano razumijevanje procesa razmnožavanja
(Analysis of concept maps with textbooks to
identify possible conceptual links to facilitate
understanding of the reproduction process)
Autori
Golubić, Monika ; Begić, Valerija ; Radanović, Ines
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2019), 5;
48-66
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje ; analiza konceptualnih mapa ; problemi u učenju i miskoncepcije u biologiji
(conceptual understanding ; conceptual map analysis ; learning problems and misconceptions in biology)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je analiza konceptualnih mapa uz udžbenike Biologije za osnovnu školu u svrhu utvrđivanja mogućih konceptualnih poveznica za olakšano učenje. U ranijem istraživanju utvrđeno je postojanje problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivno sudjelovanje učenika. S obzirom na ograničenja nastavnog plana i programa prema kojem su mape pripremane kao sistematizacija uz nastavne teme, a ne kao podrška izgradnji ciljanog koncepta, uočeni problemi nisu u potpunosti podržani, iako omogućavaju 73 % uspješno učenje uz djelomično razrješenje uočenih problema, pod uvjetom da se pravilno primjenjuju u nastavi. U pripremi konceptualne mape prema kurikulumu Biologije koji podržava konceptualni pristup učenju procijenjeno je da pripremljena ekspertna mapa podržava učenje uz razrješenje mogućih miskoncepcija u udjelu većem od 87 %.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb