Pregled bibliografske jedinice broj: 1139560
Razumijevanje koncepata ravnoteže i međuovisnosti kod učenika u dobi od 13 godina
Razumijevanje koncepata ravnoteže i međuovisnosti kod učenika u dobi od 13 godina // Educatio biologiae, (2018), 4; 35-51 doi:10.32633/eb.4.3 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1139560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje koncepata ravnoteže i međuovisnosti
kod učenika u dobi od 13 godina
(Understanding balance and interdependence of
concepts among students 13 years of age)
Autori
Zidar, Lea ; Begić, Valerija ; Bastić, Marijana ; Radanović, Ines
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2018), 4;
35-51
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
natjecanje iz Biologije ; međuovisnost ; ravnoteža ; osnovna škola ; miskoncepcije
(biology competition ; interdependence ; balance ; elementary school ; misconceptions)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi razumijevanje makrokoncepta Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu, na temelju odgovora učenika 7. razreda osnovne škole na zadatke sa Županijskog natjecanja iz Biologije 2018. godine. Odgovori učenika analizirani su u svrhu procjene sposobnosti učenika u rješavanju zadataka viših kognitivnih razina uz navedeni makrokoncept te uz zadatke koji povezuju više makrokoncepata. Analiza odgovora učenika uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Tijekom analize učeničkih odgovora utvrđeni su problemi i miskoncepcije osobito vezani uz koncept Međuovisnost živog svijeta i okoliša. Statistički značajna razlika utvrđena je kod miskoncepcija i problema vezanih uz proces disanja te uz načine i uvjete prijenosa malarije. Izdvojeni problemi i miskoncepcije dati će jasnu sliku razumijevanja navedenog makrokoncepta, te će omogućiti učiteljima biologije bolje planiranje nastave pri obradi nastavnih sadržaja koji pružaju kontekst za poučavanje ovog makrokoncepta. Miskoncepcije koje su utvrđene tijekom analize, ukazuju na nužno osuvremenjivanje nastave biologije, te na veću potrebu korištenja primjene znanja, a manje reprodukcije, s naglaskom na iskustveno učenje i što samostalnije učeničke aktivnosti tijekom nastave biologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb