Pregled bibliografske jedinice broj: 1139558
Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama
Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama // Educatio biologiae, (2018), 4; 1-16 doi:10.32633/eb.4.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1139558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih
ciklusa egzemplarnih organizama
(Students' cumulative linking of life cycle phases of
exemplary organisms)
Autori
Vrbanović, Dorotea ; Radanović, Ines ; Begić, Valerija
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520)
(2018), 4;
1-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osnovna škola i gimnazija ; koncept Životni ciklusi ; konceptualno razumijevanje ; kumulativno učenje i provjeravanje
(elementary school ; high school ; life cycles concept ; conceptual understanding ; cumulative learning and assessment)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne škole i gimnazije. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali slikovne zadatke primjene znanja i konceptualnog razumijevanja u on line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept Životni ciklusi te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Prosječna riješenost provjere za 10 % odudara od srednje riješenosti provjera iz biologije na nacionalnoj razini. Pogrešan odabir slika za pojedine faze unutar životnog ciklusa upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, jer učitelji nisu u poučavanju koristili univerzalne obrasce, odnosno na njih upućivali. Slabije snalaženje učenika u univerzalnom obrascu posljedica je izostanka ili nedovoljne upotrebe grafičkih organizatora znanja tijekom učenja te nedovoljnog naglašavanja principa i poveznica pri poučavanju životnih ciklusa različitih organizama. Na rješavanje zadataka vezanih uz životni ciklus u kumulativnom slijedu učenja utječe složenost zadataka, kao i bolje poznavanje organizama koji se provjeravaju u povezanosti sa iskustvom učenja prema razini obrazovanja. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih tehnika kao što je kumulativno učenje, uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb