Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1139558

Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama


Vrbanović, Dorotea; Radanović, Ines; Begić, Valerija
Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama // Educatio biologiae, (2018), 4; 1-16 doi:10.32633/eb.4.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1139558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama
(Students' cumulative linking of life cycle phases of exemplary organisms)

Autori
Vrbanović, Dorotea ; Radanović, Ines ; Begić, Valerija

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) (2018), 4; 1-16

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
osnovna škola i gimnazija ; koncept Životni ciklusi ; konceptualno razumijevanje ; kumulativno učenje i provjeravanje
(elementary school ; high school ; life cycles concept ; conceptual understanding ; cumulative learning and assessment)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne škole i gimnazije. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali slikovne zadatke primjene znanja i konceptualnog razumijevanja u on line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept Životni ciklusi te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Prosječna riješenost provjere za 10 % odudara od srednje riješenosti provjera iz biologije na nacionalnoj razini. Pogrešan odabir slika za pojedine faze unutar životnog ciklusa upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, jer učitelji nisu u poučavanju koristili univerzalne obrasce, odnosno na njih upućivali. Slabije snalaženje učenika u univerzalnom obrascu posljedica je izostanka ili nedovoljne upotrebe grafičkih organizatora znanja tijekom učenja te nedovoljnog naglašavanja principa i poveznica pri poučavanju životnih ciklusa različitih organizama. Na rješavanje zadataka vezanih uz životni ciklus u kumulativnom slijedu učenja utječe složenost zadataka, kao i bolje poznavanje organizama koji se provjeravaju u povezanosti sa iskustvom učenja prema razini obrazovanja. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih tehnika kao što je kumulativno učenje, uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vrbanović, Dorotea; Radanović, Ines; Begić, Valerija
Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama // Educatio biologiae, (2018), 4; 1-16 doi:10.32633/eb.4.1 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Vrbanović, D., Radanović, I. & Begić, V. (2018) Učeničko kumulativno povezivanje faza životnih ciklusa egzemplarnih organizama. Educatio biologiae, (4), 1-16 doi:10.32633/eb.4.1.
@article{article, author = {Vrbanovi\'{c}, Dorotea and Radanovi\'{c}, Ines and Begi\'{c}, Valerija}, year = {2018}, pages = {1-16}, DOI = {10.32633/eb.4.1}, keywords = {osnovna \v{s}kola i gimnazija, koncept \v{Z}ivotni ciklusi, konceptualno razumijevanje, kumulativno u\v{c}enje i provjeravanje}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.4.1}, number = {4}, issn = {1849-6520}, title = {U\v{c}eni\v{c}ko kumulativno povezivanje faza \v{z}ivotnih ciklusa egzemplarnih organizama}, keyword = {osnovna \v{s}kola i gimnazija, koncept \v{Z}ivotni ciklusi, konceptualno razumijevanje, kumulativno u\v{c}enje i provjeravanje} }
@article{article, author = {Vrbanovi\'{c}, Dorotea and Radanovi\'{c}, Ines and Begi\'{c}, Valerija}, year = {2018}, pages = {1-16}, DOI = {10.32633/eb.4.1}, keywords = {elementary school, high school, life cycles concept, conceptual understanding, cumulative learning and assessment}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.4.1}, number = {4}, issn = {1849-6520}, title = {Students' cumulative linking of life cycle phases of exemplary organisms}, keyword = {elementary school, high school, life cycles concept, conceptual understanding, cumulative learning and assessment} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font