Pregled bibliografske jedinice broj: 1137430
Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive
Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prostorno uređenje škole iz građevinsko-
arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive
(Spatial planning of the school from a construction-
architectural and school (pedagogical) perspective)
Autori
Baretić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
28.09
Godina
2018
Stranica
119
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
uređenje školskog prostora ; projektiranje školskih zgrada ; prostorna organizacija ; estetsko uređenje ; vizualni identitet škole ; školski ambijent ; pedagoško ozračje
(school space arrangment ; designing school buildings ; classroom organization ; aesthetic design ; visual identity of school ; school environment ; pedagogical atmosphere)
Sažetak
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova u središte svog djelovanja stavlja nastavu i nastavne procese. U suvremenoj školi se često naglasak daje na kognitivne pristupe učenju, no da bi se stvorilo okruženje poticajno za cjelokupnost procesa učenja i poučavanja u školi, nužno je osvrnuti se na ukupnost elemenata odgojno- obrazovne ekologije. Pod njom se podrazumijeva i pedagoško ozračje ili odgojno-obrazovna klima koja se temelji na osjećaju ugode ili neugode u odgojno-obrazovnom procesu. Stvaranje i održavanje poticajne klime za učenje sastoji se od više aspekata, od kojih se izdvaja i fizičko okruženje. Više stranih istraživanja (Schneider, 2002 ; Higgins, 2005 ; Lippman, 2010 ; Gremmen i sur., 2016) pokazalo je da je upravo fizičko, odnosno prostorno uređenje škole važna stavka koja utječe na obrazovne ishode učenika. Elementi uređenja školskog prostora mogu djelovati na proces učenja i učenička postignuća, bilo da ometaju procese učenja ili ih potiču. Glavni cilj ovog rada je produbljivanje i proširivanje spoznaja o školskom prostoru iz građevinsko-arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive. U teorijskom dijelu rada predstavljeni su povijesni pregled razvoja školskog prostora i elementi uređenja školskog prostora. Školski prostor može se promatrati na temelju njegovih arhitektonskih obilježja te uređenja vanjskih i unutarnjih školskih prostora. Školski prostor prije svega treba biti funkcionalan te antropometrijski prilagođen, dok je poželjno i estetsko uređenje u svrhu senzorne stimulacije i motivacije za odgojno-obrazovni rad. U empirijskom dijelu rada predstavljaju se rezultati istraživanja provedenog na primjeru Osnovne škole „Srdoči“ u Rijeci. Glavno istraživačko pitanje bilo je Koje su ključne pretpostavke uređenja školskog prostora?. Zaključci istraživanja ukazuju da se uređenje školskog prostora smatra bitnim za odgojno- obrazovni rad, a za njegovo uređenje važna je suradnja mnogobrojnih aktera povezanih sa školskom sredinom. Jedan od ključnih faktora su materijalno-tehnički uvjeti, među kojima se ističu financijski resursi, ujedno i najograničavajući faktor. Doprinos rada ogleda se u malobrojnosti domaćih radova na temu prostornog uređenja škole. S ciljem da se u odgoju i obrazovanju primjene interdisciplinarna ergonomska načela uređenja školskog prostora, radom se želi razviti ideja da je upravljajući školskim prostorom moguće pozitivno djelovati na pedagoško ozračje škole te humanizirati odgojno-obrazovni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija