Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1137430

Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive


Baretić, Sanja
Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 1137430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive
(Spatial planning of the school from a construction- architectural and school (pedagogical) perspective)

Autori
Baretić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
28.09

Godina
2018

Stranica
119

Mentor
Mrnjaus, Kornelija

Ključne riječi
uređenje školskog prostora ; projektiranje školskih zgrada ; prostorna organizacija ; estetsko uređenje ; vizualni identitet škole ; školski ambijent ; pedagoško ozračje
(school space arrangment ; designing school buildings ; classroom organization ; aesthetic design ; visual identity of school ; school environment ; pedagogical atmosphere)

Sažetak
Škola kao odgojno-obrazovna ustanova u središte svog djelovanja stavlja nastavu i nastavne procese. U suvremenoj školi se često naglasak daje na kognitivne pristupe učenju, no da bi se stvorilo okruženje poticajno za cjelokupnost procesa učenja i poučavanja u školi, nužno je osvrnuti se na ukupnost elemenata odgojno- obrazovne ekologije. Pod njom se podrazumijeva i pedagoško ozračje ili odgojno-obrazovna klima koja se temelji na osjećaju ugode ili neugode u odgojno-obrazovnom procesu. Stvaranje i održavanje poticajne klime za učenje sastoji se od više aspekata, od kojih se izdvaja i fizičko okruženje. Više stranih istraživanja (Schneider, 2002 ; Higgins, 2005 ; Lippman, 2010 ; Gremmen i sur., 2016) pokazalo je da je upravo fizičko, odnosno prostorno uređenje škole važna stavka koja utječe na obrazovne ishode učenika. Elementi uređenja školskog prostora mogu djelovati na proces učenja i učenička postignuća, bilo da ometaju procese učenja ili ih potiču. Glavni cilj ovog rada je produbljivanje i proširivanje spoznaja o školskom prostoru iz građevinsko-arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive. U teorijskom dijelu rada predstavljeni su povijesni pregled razvoja školskog prostora i elementi uređenja školskog prostora. Školski prostor može se promatrati na temelju njegovih arhitektonskih obilježja te uređenja vanjskih i unutarnjih školskih prostora. Školski prostor prije svega treba biti funkcionalan te antropometrijski prilagođen, dok je poželjno i estetsko uređenje u svrhu senzorne stimulacije i motivacije za odgojno-obrazovni rad. U empirijskom dijelu rada predstavljaju se rezultati istraživanja provedenog na primjeru Osnovne škole „Srdoči“ u Rijeci. Glavno istraživačko pitanje bilo je Koje su ključne pretpostavke uređenja školskog prostora?. Zaključci istraživanja ukazuju da se uređenje školskog prostora smatra bitnim za odgojno- obrazovni rad, a za njegovo uređenje važna je suradnja mnogobrojnih aktera povezanih sa školskom sredinom. Jedan od ključnih faktora su materijalno-tehnički uvjeti, među kojima se ističu financijski resursi, ujedno i najograničavajući faktor. Doprinos rada ogleda se u malobrojnosti domaćih radova na temu prostornog uređenja škole. S ciljem da se u odgoju i obrazovanju primjene interdisciplinarna ergonomska načela uređenja školskog prostora, radom se želi razviti ideja da je upravljajući školskim prostorom moguće pozitivno djelovati na pedagoško ozračje škole te humanizirati odgojno-obrazovni proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Kornelija Mrnjaus (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Baretić, Sanja
Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Baretić, S. (2018) 'Prostorno uređenje škole iz građevinsko- arhitektonske i školske (pedagoške) perspektive', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bareti\'{c}, Sanja}, year = {2018}, pages = {119}, keywords = {ure\djenje \v{s}kolskog prostora, projektiranje \v{s}kolskih zgrada, prostorna organizacija, estetsko ure\djenje, vizualni identitet \v{s}kole, \v{s}kolski ambijent, pedago\v{s}ko ozra\v{c}je}, title = {Prostorno ure\djenje \v{s}kole iz gra\djevinsko- arhitektonske i \v{s}kolske (pedago\v{s}ke) perspektive}, keyword = {ure\djenje \v{s}kolskog prostora, projektiranje \v{s}kolskih zgrada, prostorna organizacija, estetsko ure\djenje, vizualni identitet \v{s}kole, \v{s}kolski ambijent, pedago\v{s}ko ozra\v{c}je}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bareti\'{c}, Sanja}, year = {2018}, pages = {119}, keywords = {school space arrangment, designing school buildings, classroom organization, aesthetic design, visual identity of school, school environment, pedagogical atmosphere}, title = {Spatial planning of the school from a construction- architectural and school (pedagogical) perspective}, keyword = {school space arrangment, designing school buildings, classroom organization, aesthetic design, visual identity of school, school environment, pedagogical atmosphere}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font