Pregled bibliografske jedinice broj: 1137417
Nastavničke kompetencije strukovnih nastavnika: Hrvatska i Njemačka perspektiva
Nastavničke kompetencije strukovnih nastavnika: Hrvatska i Njemačka perspektiva, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1137417 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastavničke kompetencije strukovnih nastavnika:
Hrvatska i Njemačka perspektiva
(Teacher competencies of vocational teachers:
Croatian and German perspective)
Autori
Štebih, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
19.12
Godina
2017
Stranica
89
Mentor
Mrnjaus, Kornelija
Ključne riječi
strukovni nastavnici ; nastavničke kompetencije ; inicijalno obrazovanje strukovnih nastavnika ; programi dopunskog pedagoško-psihološkog obrazovanja
(vocational teachers ; teachers competencies ; initial education of vocational teachers ; supplementary programs for acquiring pedagogical-psychological competencies)
Sažetak
Globalizacija i modernizacija kao najsnažnije odlike današnjeg društva pred pojedinca postavljaju visoke zahtjeve za kompetentnošću u svim područjima vlastita djelovanja. Neprestano ulaganje napora u razvoj i usavršavanje kompetencija tako postaje imperativ za kvalitetno obavljanje određene djelatnosti ili profesije, pri čemu nastavnička profesija strukovnih nastavnika nije iznimka. Također, suvremeni strukovni nastavnici preuzimaju mnoštvo uloga, za čije je obavljanje nužno ovladavati ključnim, kao i nastavničkim kompetencijama. Sukladno navedenome, cilj ovog rada je usmjeren na prikaz širine kompetencijskog profila strukovnog nastavnika i pripadajućih dimenzija. Pritom se kao uvod u prvom dijelu rada daje prikaz konteksta strukovnog obrazovanja i osposobljavanja na europskoj razini, odnosno hrvatskoj i njemačkoj nacionalnoj razini. Osim toga, prikazano je nastavno osoblje zaposleno u hrvatskim i njemačkim srednjim strukovnim školama te načini i modeli inicijalnog obrazovanja strukovnih nastavnika u obje zemlje. Glavni dio rada čini prikaz dimenzija nastavničke kompetencije strukovnih nastavnika, pri čemu se kao osnovne dimenzije navode pedagoška i didaktička. Svaka od ovih dviju dimenzija podrazumijeva dodatan skup kompetencija, koje zajedno umrežene čine sveobuhvatnost i cjelovitost kompetencijskog profila strukovnog nastavnika. Pritom se kao sastavnice pedagoške dimenzije nastavničke kompetencije posebno ističu osobna, socijalna, komunikacijska, emocionalna, analitička, poduzetnička, digitalna i razvojna kompetencija, dok se didaktičkom dimenzijom smatraju kompetencije u području metodologije izrade kurikuluma, organizacije i vođenja odgojno- obrazovnog procesa, oblikovanja razredno-nastavnog ozračja, vrednovanja učenikova postignuća i odgojnog partnerstva s roditeljima. Naposljetku slijede prikazi i komparacija programa dopunskog pedagoško-psihološkog obrazovanja za nastavnike u Hrvatskoj, aktualnog Programa stjecanja pedagoških kompetencija za strukovne učitelje, suradnike u nastavi i mentore te programa inicijalnog obrazovanja strukovnih nastavnika nutricionizma pri Tehničkom sveučilištu u Berlinu i programa inicijalnog obrazovanja strukovnih nastavnika pri Tehničkom sveučilištu u Dresdenu. U zaključku se daju preporuke za daljnja istraživanja u području nastavničkih kompetencija strukovnih nastavnika, u smislu detaljnije analize ishoda dostupnih programa za stjecanje nastavničkih kompetencija. Također, ukazuje se na relevantnost ove teme za kvalitetu cjelokupnog sustava strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, budući da ono neminovno utječe na razvoj gospodarstva, a shodno tome i razvoj društva današnjice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija