Pregled bibliografske jedinice broj: 1137358
Prilagodba djeteta u jaslicama: Studija slučaja
Prilagodba djeteta u jaslicama: Studija slučaja // Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju / Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Galinec, Matea ; Biškup, Helena (ur.).
Zagreb : Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2021. str. 281-292 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1137358 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodba djeteta u jaslicama: Studija slučaja
(The child adjustment in nursery: Case study)
Autori
Polanec, Elma ; Tatalović Vorkapić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
/ Višnjić-Jevtić, Adrijana ; Galinec, Matea ; Biškup, Helena - Zagreb : Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2021, 281-292
ISBN
978-953-8115-88-2
Skup
Zajedno rastemo - Suradnički odnosi u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 10.06.2021. - 11.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jaslice ; rana dob ; prilagodba ; socijalno-emocionalna dobrobit ; studija slučaja
(nursery ; early age ; adjustment ; socio-emotional well-being ; case study)
Sažetak
Prilagodba djeteta rane dobi u jaslicama predstavlja snažan izazov za odgojitelja jer svako dijete različito reagira na proces prilagodbe. Kod djeteta rane dobi postoji čvrsta socijalno-emocionalna vezanost za majku, stoga su nepoznate situacije i ljudi pravi izazov za prilagodbu djece. Dok neka djeca otvoreno negoduju, redovito burno reagiraju kod razdvajanja od roditelja, plaču, protestiraju ili odbijaju hranu, neka se vrlo brzo prilagođavaju novoj situaciji, prihvaćaju nova pravila, spontano istražuju prostor i ostvaruju socijalne kontakte. Na prilagodbu djeteta rane dobi u jaslicama utječe niz intra- i interpersonalnih čimbenika kao što su stupanj razvoja djeteta, stanje djetetova zdravlja, privrženost, temperament djeteta, obiteljska atmosfera u kojoj dijete živi, priprema roditelja na početak procesa razdvajanja te karakteristike rada dječjega vrtića, kao i karakteristike odgojitelja. Cilj rada ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje prema Nacionalnom kurikulumu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014) jest osiguranje dobrobiti djece i u vrijeme procesa prilagodbe. Specifično, ovaj rad usmjeren je na studiju slučaja jednog djeteta rane dobi u odgojno- obrazovnoj ustanovi Dječji vrtić „Vrapčić“ Šenkovec uz implikacije unapređenja prakse prilagodbe djece rane dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-11 - Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: empirijska provjera ekološko-dinamičkog modela (CHIWELLTRANS) (Tatalović Vorkapić, Sanja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Sanja Tatalović Vorkapić
(autor)