Pregled bibliografske jedinice broj: 1136971
Informacijsko-komunikacijska tehnologija u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Informacijsko-komunikacijska tehnologija u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofki fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1136971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijsko-komunikacijska tehnologija u ustanovama ranog i
predškolskog odgoja i obrazovanja
(Information and communications technology in institutions for early
and preschool education)
Autori
Vinković, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofki fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
14.07
Godina
2021
Stranica
98
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija, predškolske ustanove, odgojitelji, odgoj za tehnologiju
(information and communication technology, preschool institutions, educators, education for technology)
Sažetak
U teorijskom se dijelu ovog rada daje prikaz teorijskih postavki i dosadašnjih istraživanja koja se tiču upotrebe informacijsko- komunikacijske tehnologije u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Radi lakšeg razumijevanja i uvoda u temu, u teorijskom se dijelu prikazuju osnovne postavke o informacijsko- komunikacijskoj tehnologiji, a zatim se razrađuje samo područje primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije u navedenim ustanovama. U empirijskom se dijelu rada stoga prikazuje metodologija i istražuje uloga tehnologije i rad odgojitelja s djecom koji se tiče informacijsko-komunikacijske tehnologije. Opći cilj ovog istraživanja je dobivanje uvida u mišljenje odgojitelja o informacijsko- komunikacijskoj tehnologiji i primjenu iste u njihovom radu u ustanovama ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Za potrebe ovog rada provedeno je kvantitativno istraživanje na uzorku odgojitelja u predškolskim ustanovama u Primorsko-goranskoj županiji koristeći se metodom anketnog upitnika. Rezultati su pokazali kako odgojitelji uglavnom imaju pozitivno mišljenje o informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji, ali su vrlo kritički nastrojeni prema korištenju iste u radu s djecom. Rezultati također pokazuju kako je u predškolskim ustanovama u maloj mjeri zastupljena tehnologija i korištenje iste, kao i odgoj za tehnologiju i prevencija negativnih utjecaja tehnologije i medija. Suradnja s roditeljima u području tema o tehnologiji vrlo je rijetka, a odgojitelji navode i potrebu za osposobljavanjem i podrškom u vezi s primjenom tehnologije u radu s djecom. Ovi rezultati mogu poslužiti u stvaranju sustava podrške za odgojitelje, kao i za daljnja istraživanja u području navedene teme te za rad na revidiranju dokumenata i smjernica unutar nacionalne obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski