Pregled bibliografske jedinice broj: 1136251
Pedagoške kompetencije studenata učiteljskih studija
Pedagoške kompetencije studenata učiteljskih studija, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
CROSBI ID: 1136251 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije studenata učiteljskih studija
(Pedagogical competences of teacher education students)
Autori
Kulundžić, Barbara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek, Republika Hrvatska
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
62
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
pedagoške kompetencije, studenti završnih godina Učiteljskih studija, pedagoški kolegiji
(final year students of Faculty of Teacher Education, pedagogical competencies, pedagogical courses)
Sažetak
Polazeći od činjenica kako se u današnje vrijeme od učitelja primarnog obrazovanja očekuje posjedovanje niza različitih kompetencija među kojima su i pedagoške kompetencije ovaj rad se temelji na istraživanju provedenom sa studentima završnih godina učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj, odnosno na njihovoj samoprocjeni posjedovanja pedagoških kompetencija potrebnih za obavljanje budućeg zanimanja. U prvom dijelu rada sažimanjem relevantne literature definirani su i pobliže objašnjeni pojmovi kompetencije, uloge učitelja u odgojno – obrazovnom procesu te ponajviše pedagoške kompetencije koje svaki učitelj treba posjedovati. Provedeno je transverzalno, primijenjeno, istraživanje sadašnjosti koje je za cilj imalo utvrditi razinu pedagoških kompetencija kod studenata učiteljskih studija Republike Hrvatske, utvrditi brojnost pedagoških kolegija na učiteljskim studijima te odrediti postoji li povezanost između brojnosti pedagoških kolegija i razine razvijenosti pedagoških kompetencija, kao i povezanost prosjeka ocjene s razinom razvijenosti pedagoških kompetencija kod studenata završnih godina učiteljskih studija, odnosno studenata Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, odsjeku Učiteljskog fakulteta Zagreb u Čakovcu te Učiteljskog studija u Slavonskom Brodu. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem pokazuju kako se većina studenata, neovisno o mjestu studiranja, modulu za koji su se opredijelili ili prosjeku ocjena studija, samoprocjenjuje da posjeduje razvijen dio pedagoških kompetencija, ali ne sve pedagoške kompetencije za koje se smatraju da je posjedovanje istih nužno. Isto tako ne postoji povezanost između brojnosti pedagoških kolegija na pojedinim studijima s razinom pedagoške kompetentnosti studenata tog studija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
FOOZOS--IZIP – AFMI – 202022 - Afirmacija futurologije i futuroloških metoda u istraživanjima budućih učitelja i odgojitelja (Dubovicki, Snježana, FOOZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Maja Brust Nemet (mentor)