Pregled bibliografske jedinice broj: 1136142
Vidljivost knjižničnih programa koji promiču čitanje
Vidljivost knjižničnih programa koji promiču čitanje // Knjižnice i organizacijska kultura za inovacije
Split, Hrvatska, 2019. (pozvano predavanje, recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 1136142 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vidljivost knjižničnih programa koji promiču čitanje
(Visibility of library programs that promote reading)
Autori
Cupar, Drahomira ; Bokan, Antonela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Knjižnice i organizacijska kultura za inovacije
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 16.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
programi za promicanje čitanja ; knjižnični programi ; čitanje ; promicanje čitanja
(reading promotion programs ; library programs ; reading ; reading promotion)
Sažetak
Čitanje je individualna stvar. Jedno je istraživanje pokazalo da je čitanje jedina individualna aktivnost koja čini razliku u budućem uspjehu, jedino čitanjem razvijamo vještine koje nam mogu osigurati bolju budućnost pa je od iznimne važnosti upravo tu aktivnost kontinuirano poticati i promicati među svim dobnim skupinama, a pogotovo među onima za koje ‘kolokvijalno’ držimo da ih ‘više nemamo što naučiti. Ovo izlaganje usmjereno je na problematiku promocije i promicanja čitanja u hrvatskim narodnim knjižnicama i nastoji jasno odgovoriti na pitanje što znači promicati, a što poticati čitanje te iznosi rezultate istraživanja provedenog u 35 knjižnica. Istraživanje na jednome mjestu donosi popis aktivnosti pomoću i kroz koje hrvatske narodne knjižnice provode promociju knjige i čitanja u knjižnicama. Iako knjižničari ulažu velike napore u promociji vlastitih aktivnosti, utvrđeno je da mnogi izvrsni projekti, programi i aktivnosti prolaze nezapaženo u široj javnosti jer se ne promoviraju dovoljno. Izlaganjem se nastoje utvrditi nužni elementi i postupci koji čine dobru i učinkovitu promociju čitanja među različitim korisničkim skupinama. Raspravlja se o nužnosti uspostave učinkovitog okvira za podršku čitanju s oslanjanjem na Nacionalnu strategiju poticanja čitanja. Za kraj će se istaknuti nekoliko inovativnih načina promocije čitanja primjenom novih tehnologija i mogućnosti koje knjižnica može iskoristiti uz ulaganje minimalnih financija i maksimalno iskorištavanje vlastitih potencijala i resursa. Nove tehnologije koje više nisu tako nove, iako nude mnoga ograničenja i često svojom atraktivnošću odvraćaju čitatelje od knjige mogu poslužiti kao inspiracija i podrška u mnogim projektima promocije čitanje te na taj način mogu pomoći u nadomještanju vremena koje knjižničarima kronično nedostaje. Nove tehnologije i medije koji ih prate nužno je iskoristiti u svrhu podizanja svijesti o važnosti različitih načina promocije čitanja kako bi poticanje i promicanje bilo vidljivije u javnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti