Pregled bibliografske jedinice broj: 1136115
Horizontalne razlike u visokom obrazovanju u Hrvatskoj: učinci različitih oblika kapitala na odabir fakulteta različitog društvenog statusa
Horizontalne razlike u visokom obrazovanju u Hrvatskoj: učinci različitih oblika kapitala na odabir fakulteta različitog društvenog statusa // Revija za socijalnu politiku, 28 (2021), 1; 5-23 doi:10.3935/rsp.v28i1.1726 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1136115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Horizontalne razlike u visokom obrazovanju u
Hrvatskoj: učinci različitih oblika kapitala na
odabir fakulteta različitog društvenog statusa
(Horizontal Differences in Higher Education in
Croatia: The Effects of Different Types of
Capital on the Choice of Faculties of Different
Social Status)
Autori
Puzić, Saša ; Gregurović, Margareta ; Odak, Iva
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 28
(2021), 1;
5-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
horizontalne nejednakosti ; visoko obrazovanje ; kulturni kapital ; ekonomski kapital ; odabiri u visokom obrazovanju
(horizontal inequalities ; higher education ; cultural capital ; economic capital ; choices in higher education)
Sažetak
Cilj rada je ispitati horizontalne nejednakosti u visokom obrazovanju u hrvatskom kontekstu. Polazeći od teorije kulturne i socijalne reprodukcije (Bourdieu, 2011.) postavlja se hipoteza da su, nezavisno od uspjeha u srednjoj školi, razlike u vjerojatnosti odabira fakulteta različitog društvenog statusa u određenim područjima studija povezane s kulturnim i ekonomskim kapitalom studenata. Provedene analize temelje se na podacima prikupljenim tijekom akademske godine 2016./17. na uzorku od 1 533 studenta druge i treće godine na 13 fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Kako bi se provjerila polazna hipoteza, u prvom je koraku utvrđena hijerarhija fakulteta okupljenih u područja studija prema stupnju obrazovanja roditelja studenata. Primjenom multinomijalne logističke regresijske analize ispitani su učinci kulturnog i ekonomskog kapitala studenata na vjerojatnost odabira fakulteta različitog društvenog statusa. Dobiveni rezultati pokazuju da je vjerojatnost odabira analiziranih skupina fakulteta povezana s ekonomskim i različitim oblicima kulturnog kapitala studenata i to nezavisno od uspjeha u srednjoj školi. Izuzetak čine dva fakulteta STEM područja čiji odabir nije povezan ni s ekonomskim ni s kulturnim kapitalom studenata, već prvenstveno ovisi o srednjoškolskom uspjehu. Iako je učinak pojedinih oblika ekonomskog i kulturnog kapitala dijelom parcijalan i nekonzistentan te se ne može poopćiti za sve ispitivane skupine fakulteta, dobiveni nalazi upućuju da se odabiri u visokom obrazovanju ne mogu odvojiti od socioekonomskog i sociokulturnog okruženja studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb,
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Francis
- Geobase
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Care Online (Social Care Institute for Excellence, London, UK)
- SocINDEX (EBSCO, Ipswich, USA)
- ERIH PLUS (Norwegian Social Science Data Services - NSD)