Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1135702

Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama


Lukin, Klara; Medić, Vlatka; Rogulj, Edita
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama // Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2018. str. 214-221


CROSBI ID: 1135702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama
(Gender stereotypes in children's picture books)

Autori
Lukin, Klara ; Medić, Vlatka ; Rogulj, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja

Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana

Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak

Grad
Čakovec

Godina
2018

Raspon stranica
214-221

ISBN
978-953-8115-35-6

Ključne riječi
kognitivni razvoj, spoznaji razvoj, poruka slikovnice, predčitalačka pismenost, ravnopravnost spolova
(cognitive development, cognitive development, picture book message, pre-reading literacy, gender equality)

Sažetak
Čitanje slikovnica djeci od strane odraslih, važan je čimbenik u razvijanju dječje svijesti o važnosti čitanja. Primjerenost i kvaliteta slikovnica odnosno njihovoga književnog teksta i ilustracija, elementi su o kojima je potrebno voditi računa prilikom izbora slikovnice. Na tržištu se mogu pronaći slikovnice različitih sadržaja i poruka, a neke slikovnice upitne su kvalitete i neprihvatljivoga sadržaja za razvoj tolerantnoga odgoja. Jedna od takvih poruka su rodni stereotipi koje je teško uočiti jer su duboko ukorijenjeni u našu kulturu. Temeljeno na spoznajama provedeno je istraživanje s ciljem otkrivanja javljaju li se rodni stereotipi u slikovnicama te u kojoj mjeri. Za potrebe ovoga rada povedena je analiza sadržaja 40 slikovnica koje su nasumično odabrane u gradskoj knjižnici. Rezultati upućuju na postojanje rodnih stereotipa u slikovnicama s naglaskom na zanimanja, odnosno podjele kućanskih poslova te karakterizacije likova. Kako veći dio dana djeca provode u odgojno-obrazovnim ustanovama, važna je osviještenost odgojitelja i njegove kompetencije u izboru kvalitetnih slikovnica s ciljem razvoja suvremenih akademskih građana.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Edita Rogulj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Lukin, Klara; Medić, Vlatka; Rogulj, Edita
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama // Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2018. str. 214-221
Lukin, K., Medić, V. & Rogulj, E. (2018) Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama. U: Višnjić-Jevtić, A. (ur.) Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja. Čakovec, Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, str. 214-221.
@inbook{inbook, author = {Lukin, Klara and Medi\'{c}, Vlatka and Rogulj, Edita}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {214-221}, keywords = {kognitivni razvoj, spoznaji razvoj, poruka slikovnice, pred\v{c}itala\v{c}ka pismenost, ravnopravnost spolova}, isbn = {978-953-8115-35-6}, title = {Rodni stereotipi u dje\v{c}jim slikovnicama}, keyword = {kognitivni razvoj, spoznaji razvoj, poruka slikovnice, pred\v{c}itala\v{c}ka pismenost, ravnopravnost spolova}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Dje\v{c}ji vrti\'{c} Cvr\v{c}ak}, publisherplace = {\v{C}akovec} }
@inbook{inbook, author = {Lukin, Klara and Medi\'{c}, Vlatka and Rogulj, Edita}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c}-Jevti\'{c}, A.}, year = {2018}, pages = {214-221}, keywords = {cognitive development, cognitive development, picture book message, pre-reading literacy, gender equality}, isbn = {978-953-8115-35-6}, title = {Gender stereotypes in children's picture books}, keyword = {cognitive development, cognitive development, picture book message, pre-reading literacy, gender equality}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Dje\v{c}ji vrti\'{c} Cvr\v{c}ak}, publisherplace = {\v{C}akovec} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font