Pregled bibliografske jedinice broj: 1135702
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama // Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja / Višnjić-Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak, 2018. str. 214-221
CROSBI ID: 1135702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rodni stereotipi u dječjim slikovnicama
(Gender stereotypes in children's picture books)
Autori
Lukin, Klara ; Medić, Vlatka ; Rogulj, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Zajedno rastemo – redefiniranje prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja
Urednik/ci
Višnjić-Jevtić, Adrijana
Izdavač
Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Dječji vrtić Cvrčak
Grad
Čakovec
Godina
2018
Raspon stranica
214-221
ISBN
978-953-8115-35-6
Ključne riječi
kognitivni razvoj, spoznaji razvoj, poruka slikovnice, predčitalačka pismenost, ravnopravnost spolova
(cognitive development, cognitive development, picture book message, pre-reading literacy, gender equality)
Sažetak
Čitanje slikovnica djeci od strane odraslih, važan je čimbenik u razvijanju dječje svijesti o važnosti čitanja. Primjerenost i kvaliteta slikovnica odnosno njihovoga književnog teksta i ilustracija, elementi su o kojima je potrebno voditi računa prilikom izbora slikovnice. Na tržištu se mogu pronaći slikovnice različitih sadržaja i poruka, a neke slikovnice upitne su kvalitete i neprihvatljivoga sadržaja za razvoj tolerantnoga odgoja. Jedna od takvih poruka su rodni stereotipi koje je teško uočiti jer su duboko ukorijenjeni u našu kulturu. Temeljeno na spoznajama provedeno je istraživanje s ciljem otkrivanja javljaju li se rodni stereotipi u slikovnicama te u kojoj mjeri. Za potrebe ovoga rada povedena je analiza sadržaja 40 slikovnica koje su nasumično odabrane u gradskoj knjižnici. Rezultati upućuju na postojanje rodnih stereotipa u slikovnicama s naglaskom na zanimanja, odnosno podjele kućanskih poslova te karakterizacije likova. Kako veći dio dana djeca provode u odgojno-obrazovnim ustanovama, važna je osviještenost odgojitelja i njegove kompetencije u izboru kvalitetnih slikovnica s ciljem razvoja suvremenih akademskih građana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija