Pregled bibliografske jedinice broj: 1135534
Analiza kompetencija televizijske medijske pismenosti studenata I. godine Sveučilišta u Puli
Analiza kompetencija televizijske medijske pismenosti studenata I. godine Sveučilišta u Puli, 2017., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije, Pula
CROSBI ID: 1135534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza kompetencija televizijske medijske
pismenosti studenata I. godine Sveučilišta u Puli
(Analysis of competencies television media literacy
of students of 1st. year at University of Pula)
Autori
Nefat, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije
Mjesto
Pula
Datum
29.09
Godina
2017
Stranica
Te
Mentor
Vukić, Tijana
Ključne riječi
televizijske medijske kompetencije ; masovni medij ; televizija ; medijska pismenost ; edukacijski paket ; studenti ;
(television media competencies ; mass media ; television ; media literacy ; package/teacher module ; students)
Sažetak
U današnjoj vladavini masovnih medija medijske kompetencije doprinose većoj svijesti o medijima i omogućuju razumijevanje masovnih medija te prepoznavanje manipulacije putem medija i utjecaja na društvo. Cilj provedenog istraživanja bio je istražiti poznavanje televizije kao medija na uzorku studenata 1. godine Filozofskog fakulteta i Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Puli koje će ukazati na razinu kompetencija televizijske medijske pismenosti, ovisno o studijskom programu te imaju li studenti uključen Edukacijski paket/učiteljsko-nastavnički modul. Dokazalo se da postoji razlika u kompetencijama televizijske medijske pismenosti u odnosu na smjer obrazovanja i uključenost Edukacijskog paketa u program studija. Edukacijski paket ne doprinosi većoj razini kompetencija televizijske medijske pismenosti. Nema razlike između studenata s uključenim Edukacijskim paketom u nastavni program i onih koji ga nemaju u mogućnosti definiranja pojam medijske pismenosti te u poznavanju osnovnih pojmova vezanih uz televiziju kao medij. Studenti studijskih programa koji nemaju uključen Edukacijski paket u nastavni program imaju veću razinu kompetencija televizijske medijske pismenosti. Studijski programi koji uključuju Edukacijski paket/učiteljsko-nastavnički modul još uvijek nemaju u kurikulu kolegij iz medijske kulture i medijske pismenosti, a osposobljavaju kadar za rad u ustanovama obaveznog školskog obrazovanja. Samo učiteljsko-nastavničkih programskih studija koji imaju jednosemestralni kolegij Medijska kultura na prvoj, odnosno trećoj godini. Ne postoji povezanost vremena provedenog uz televiziju s razinom kompetencija televizijske medijske pismenosti. Odabrani studijski program u korelaciji je s gledanjem određenih TV kanala i tematsko-sadržajnih programa. Niske televizijske kompetencije medijske pismenosti studenata upućuju na to da je neophodno uvesti izmjene i dopune kurikula u visokoškolskom obrazovanju da bi dobili obrazovan nastavnički kadar za medije i medijsku komunikaciju, kreativan rad i kritičku analizu medija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti