Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1135427

Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika


Erdeš, Nina; Mirosavljević, Ana
Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika // Knjiga sažetaka 4. međunarodne znanstvene i stručne konferencije Obrazovanje za interkulturalizam / Book of abstracts of the 4th International Scientific and Professional Conference Intercultural Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2020. str. 64-66 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1135427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika
(The role of education in the development of student giftedness)

Autori
Erdeš, Nina ; Mirosavljević, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 4. međunarodne znanstvene i stručne konferencije Obrazovanje za interkulturalizam / Book of abstracts of the 4th International Scientific and Professional Conference Intercultural Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2020, 64-66

ISBN
978-953-6965-98-4

Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
darovitost ; daroviti učenici ; kompetentnost učitelja ; diferencijacija u nastavi ; mjerenje potencijalne kreativnosti
(giftedness ; gifted students ; teacher competence ; differentiation in teaching ; measuring creativity potential)

Sažetak
Uloga obrazovanja u poticanju darovitosti učenika očituje se u primjeni i unaprjeđenju procesa identifikacije te implementaciji odgovarajućih metoda, oblika, pristupa u radu te nastavnih planova i programa koji trebaju biti prilagođeni individualnom profilu učenika. Neizostavnu ulogu ima kompetentan učitelj osposobljen i intrinzično motiviran za rad s učenicima koji pokazuju iznadprosječne sposobnosti u školskom, ali i izvanškolskom kontekstu, usmjeravajući potencijalnu darovitost prema pravovremenom razvoju. Učenicima je potrebno omogućiti prostor za slobodno izražavanje misli, ideja i osjećaja, razvijajući njihovo samopouzdanje i sigurnost u nepostojanje neispravnih odgovora. Uz odgovarajuću osobnu i stručnu podršku te mentorstvo učitelja, važno je sustavno poticati učeničku kreativnost, inovativnost, originalnost i prepoznatljivost u mnoštvu postojećih ideja i inovacija. Takva podrška darovitim učenicima još uvijek nije dovoljno razvijena čime se zapostavljaju i podcjenjuju posebnosti darovitih učenika i izazovi s kojima se sreću u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu. Stoga se kroz ovaj rad aktualizira i dalje nedovoljno istražena tematika obrazovanja darovitih učenika koji predstavljaju pokretačku snagu razvoja suvremenoga društva. Rad se bavi teorijskim razmatranjem fenomena darovitosti, karakteristikama darovitih učenika te kompetencijama učitelja za rad s darovitim učenicima. Nadalje, razmatra se diferencijacija u nastavi, pristupi u radu s darovitim učenicima te mjerenje potencijalne kreativnosti koja je često dijelom protokola identifikacije darovitih učenika. Usmjerava se pažnja na važnost učinkovitoga stručnog usavršavanja i profesionalnoga razvoja odgojno-obrazovnih stručnjaka s ciljem stjecanja kompetencija neophodnih za realizaciju nastavnoga procesa prilagođenog interesima i sposobnostima darovitih pojedinaca. Suvremeni učitelji svojim pedagoškim sustavnim pristupom znaju optimizirati odgovarajuću motivacijsku razinu te uskladiti svoj stil poučavanja sa stilom učenja učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Slavonskom Brodu

Profili:

Avatar Url Ana Mirosavljević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Erdeš, Nina; Mirosavljević, Ana
Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika // Knjiga sažetaka 4. međunarodne znanstvene i stručne konferencije Obrazovanje za interkulturalizam / Book of abstracts of the 4th International Scientific and Professional Conference Intercultural Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2020. str. 64-66 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Erdeš, N. & Mirosavljević, A. (2020) Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika. U: Mlinarević, V., Brust Nemet, M., Huljev, A. & Tokić Zec, R. (ur.)Knjiga sažetaka 4. međunarodne znanstvene i stručne konferencije Obrazovanje za interkulturalizam / Book of abstracts of the 4th International Scientific and Professional Conference Intercultural Education.
@article{article, author = {Erde\v{s}, Nina and Mirosavljevi\'{c}, Ana}, year = {2020}, pages = {64-66}, keywords = {darovitost, daroviti u\v{c}enici, kompetentnost u\v{c}itelja, diferencijacija u nastavi, mjerenje potencijalne kreativnosti}, isbn = {978-953-6965-98-4}, title = {Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti u\v{c}enika}, keyword = {darovitost, daroviti u\v{c}enici, kompetentnost u\v{c}itelja, diferencijacija u nastavi, mjerenje potencijalne kreativnosti}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Erde\v{s}, Nina and Mirosavljevi\'{c}, Ana}, year = {2020}, pages = {64-66}, keywords = {giftedness, gifted students, teacher competence, differentiation in teaching, measuring creativity potential}, isbn = {978-953-6965-98-4}, title = {The role of education in the development of student giftedness}, keyword = {giftedness, gifted students, teacher competence, differentiation in teaching, measuring creativity potential}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font