Pregled bibliografske jedinice broj: 1135427
Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika
Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika // Knjiga sažetaka 4. međunarodne znanstvene i stručne konferencije Obrazovanje za interkulturalizam / Book of abstracts of the 4th International Scientific and Professional Conference Intercultural Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2020. str. 64-66 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1135427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obrazovanja u razvoju darovitosti učenika
(The role of education in the development of
student giftedness)
Autori
Erdeš, Nina ; Mirosavljević, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 4. međunarodne znanstvene i stručne konferencije Obrazovanje za interkulturalizam / Book of abstracts of the 4th International Scientific and Professional Conference Intercultural Education
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Huljev, Antonija ; Tokić Zec, Ružica - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2020, 64-66
ISBN
978-953-6965-98-4
Skup
4. međunarodna znanstvena i stručna konferencija: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.09.2020. - 18.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
darovitost ; daroviti učenici ; kompetentnost učitelja ; diferencijacija u nastavi ; mjerenje potencijalne kreativnosti
(giftedness ; gifted students ; teacher competence ; differentiation in teaching ; measuring creativity potential)
Sažetak
Uloga obrazovanja u poticanju darovitosti učenika očituje se u primjeni i unaprjeđenju procesa identifikacije te implementaciji odgovarajućih metoda, oblika, pristupa u radu te nastavnih planova i programa koji trebaju biti prilagođeni individualnom profilu učenika. Neizostavnu ulogu ima kompetentan učitelj osposobljen i intrinzično motiviran za rad s učenicima koji pokazuju iznadprosječne sposobnosti u školskom, ali i izvanškolskom kontekstu, usmjeravajući potencijalnu darovitost prema pravovremenom razvoju. Učenicima je potrebno omogućiti prostor za slobodno izražavanje misli, ideja i osjećaja, razvijajući njihovo samopouzdanje i sigurnost u nepostojanje neispravnih odgovora. Uz odgovarajuću osobnu i stručnu podršku te mentorstvo učitelja, važno je sustavno poticati učeničku kreativnost, inovativnost, originalnost i prepoznatljivost u mnoštvu postojećih ideja i inovacija. Takva podrška darovitim učenicima još uvijek nije dovoljno razvijena čime se zapostavljaju i podcjenjuju posebnosti darovitih učenika i izazovi s kojima se sreću u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu. Stoga se kroz ovaj rad aktualizira i dalje nedovoljno istražena tematika obrazovanja darovitih učenika koji predstavljaju pokretačku snagu razvoja suvremenoga društva. Rad se bavi teorijskim razmatranjem fenomena darovitosti, karakteristikama darovitih učenika te kompetencijama učitelja za rad s darovitim učenicima. Nadalje, razmatra se diferencijacija u nastavi, pristupi u radu s darovitim učenicima te mjerenje potencijalne kreativnosti koja je često dijelom protokola identifikacije darovitih učenika. Usmjerava se pažnja na važnost učinkovitoga stručnog usavršavanja i profesionalnoga razvoja odgojno-obrazovnih stručnjaka s ciljem stjecanja kompetencija neophodnih za realizaciju nastavnoga procesa prilagođenog interesima i sposobnostima darovitih pojedinaca. Suvremeni učitelji svojim pedagoškim sustavnim pristupom znaju optimizirati odgovarajuću motivacijsku razinu te uskladiti svoj stil poučavanja sa stilom učenja učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija