Pregled bibliografske jedinice broj: 1134999
Metodološke posebnosti u istraživanjima kreativnosti u sveučilišnoj nastavi
Metodološke posebnosti u istraživanjima kreativnosti u sveučilišnoj nastavi, 2021., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1134999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodološke posebnosti u istraživanjima
kreativnosti u sveučilišnoj nastavi
(Methodological peculiarities in creativity research
in university teaching)
Autori
Bakić, Brigita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2021
Stranica
45
Mentor
Dubovicki, Snježana
Ključne riječi
kreativnost, kvalitativna metodologija, kvantitativna metodologija, sveučilišna nastava
(creativity, university education, qualitative methodology, quantitative methodology)
Sažetak
U svakodnevnome životu prevladava sve veće zanimanje za kreativnost, koju prepoznajemo no još uvijek o njoj nedovoljno znamo. Pristupi i koncepti kreativnosti složeni su koliko i sam njegov proces. Kreativnost u sveučilišnoj nastavi ima poseban značaj jer se radi s odraslim ljudima od kojih se i očekuje stvaranje i inovativnost u njihovom budućem zanimanju. Kreativnost je sama po sebi složen proces koji zahtjeva još mnogo bavljenja ovom problematikom na teorijskoj, praktičnoj i istraživačkoj razini pa se javlja pitanje kako najefikasnije istražiti kreativnost, odnosno koje istraživačke tehnike i alate koristiti? U ovome se istraživanju uz pomoć sustavne i pregledne analize recentnih radova, kreirala metodologija uz pomoć koje su se dobili rezultati vezani uz uočavanje i istraživanje znanstvene paradigme iz područja istraživanja kreativnosti u sveučilišnoj nastavi. Znanstveni doprinos rada ogledao se u ponuđenom metodološkom pristupu za uspješnije istraživanje kreativnosti općenito, a posebno i u sveučilišnoj nastavi. Metodom analize sadržaja istraženo je 20 radova domaće i strane literature koji su istraživali kreativnost, prvenstveno u sveučilišnoj nastavi. Uvidom u znanstvene radove dobiveni su sljedeći rezultati: od ukupnog broja znanstvenih radova (20), najzastupljenija je pozitivistička paradigma (75%), zatim sudjelujuća paradigma (15%) i konstruktivistička (10%). Znanstveno područje koje je najzastupljenije u istraživanjima kreativnosti su društvene znanosti (90%), unutar njih polje pedagogije, a dva znanstvena rada obuhvatila su umjetničko područje (10%), odnosno glazbenu umjetnost. Prema vrsti istraživanja dominiraju empirijska, temeljna, transverzalna i istraživanja sadašnjosti. Najzastupljenija metodologija je kvantitativna, a anketa je najzastupljenija metoda koja u 50% slučajeva dolazi uz dodatnu metodu (testiranje, intervju, procjenjivanje i prosuđivanje, sustavno promatranje ili analizu dokumentacije).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
FOOZOS--IZIP – AFMI – 202022 - Afirmacija futurologije i futuroloških metoda u istraživanjima budućih učitelja i odgojitelja (Dubovicki, Snježana, FOOZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki (mentor)