Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1134936

Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu


Kolak, Ante; Markić, Ivan
Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 105-128 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1134936 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu
(Friend relationships among peers in the classroom)

Autori
Kolak, Ante ; Markić, Ivan

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 27 (2020), 2; 105-128

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
međuvršnjački odnosi ; kvaliteta prijateljstva ; razredni odjel ; prijateljski profil
(peer relationships, quality of friendship, classroom, friendship profile)

Sažetak
Ovaj rad usmjeren je na proučavanje prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela. Odnosi među vršnjacima izuzetno su važni u školskom razdoblju, a nedostatak ili trajne teškoće u prijateljskim odnosima mogu se reflektirati na uspjeh učenika, usvajanje nastavnih sadržaja, sliku učenika o sebi, socijalni status i socijalni uspjeh itd. Cilj empirijskog dijela rada je ispitati kvalitetu prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela u kategoriji ‘najbolji prijatelj’. Iz cilja istraživanja proizašla su tri istraživačka pitanja: Kakav je profil prijateljskih odnosa u kategoriji ‘najbolji prijatelj’? Kako izgleda hijerarhijska struktura dimenzija kvalitete prijateljstva u ponuđenim kategorijama? Koje karakteristike opisuju najboljeg prijatelja i idealnog prijatelja? Rezultati istraživanja utvrđuju dva profila: opći te profil blizine i roditeljske uključenosti. Utvrđivanje hijerarhijske strukture ukazalo je na važnost brige i priznanja (dječaci) te pouzdanosti i rješavanja problema (djevojčice). Vrh hijerarhijske ljestvice zauzimaju dimenzije priznanja i pouzdanosti. Kao najznačajnije karakteristike koje opisuju najboljeg prijatelja ističu se razgovor i zajedničko provođenje vremena, povjeravanje i pomoć, a u idealnom prijateljstvu izdvajaju se moralne vrijednosti prijatelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Markić (autor)

Avatar Url Ante Kolak (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Kolak, Ante; Markić, Ivan
Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 105-128 (recenziran, članak, znanstveni)
Kolak, A. & Markić, I. (2020) Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu. Metodički ogledi, 27 (2), 105-128.
@article{article, author = {Kolak, Ante and Marki\'{c}, Ivan}, year = {2020}, pages = {105-128}, keywords = {me\djuvr\v{s}nja\v{c}ki odnosi, kvaliteta prijateljstva, razredni odjel, prijateljski profil}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {27}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Me\djuvr\v{s}nja\v{c}ki prijateljski odnosi u razrednom odjelu}, keyword = {me\djuvr\v{s}nja\v{c}ki odnosi, kvaliteta prijateljstva, razredni odjel, prijateljski profil} }
@article{article, author = {Kolak, Ante and Marki\'{c}, Ivan}, year = {2020}, pages = {105-128}, keywords = {peer relationships, quality of friendship, classroom, friendship profile}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {27}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Friend relationships among peers in the classroom}, keyword = {peer relationships, quality of friendship, classroom, friendship profile} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font