Pregled bibliografske jedinice broj: 1134881
Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista
Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i ponašanja turista: istraživanje razlika temeljem sociodemografskih karakteristika turista // Zbornik sažetaka 1. Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem „Zeleni dodir Medvednice“ / Book of abstracts of the 1st Sceintific Conference With International Participation "Medvednica Green Touch"
Zagreb: Javna ustanova "Park prirode Medvednica", 2021. str. 89-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1134881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prema boljem razumijevanju ekoloških stavova i
ponašanja turista: istraživanje razlika
temeljem sociodemografskih karakteristika
turista
(Towards a better understanding of tourists'
environmental attitudes and behavior: Exploring
differences based on tourists' sociodemographic
characteristics)
Autori
Šagovnović, Ivana ; Stamenković, Igor ; Demonja, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka 1. Znanstveno-stručnog skupa s međunarodnim sudjelovanjem „Zeleni dodir Medvednice“ / Book of abstracts of the 1st Sceintific Conference With International Participation "Medvednica Green Touch"
/ - Zagreb : Javna ustanova "Park prirode Medvednica", 2021, 89-90
ISBN
78-953-56474-3-0
Skup
1. Znanstveno - stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem: Zeleni dodir Medvednice - Medvednica Green Touch
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.06.2021. - 11.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Sociodemografske karakteristike turista, zeleno pakiranje i brendiranje, ekološki stavovi, ekološko ponašanje
(Tourists’ sociodemographic characteristics, green packaging and branding, eco-friendly attitudes, eco-friendly behavior)
Sažetak
Uloga sociodemografskih karakteristika u oblikovanju stavova i ponašanja ljudi o okolišu, ali i važnost zelenih marketinških alata u vođenju potrošača prema zelenijoj potrošnji u literaturi su dobro obrađeni. Ipak, turističkoj literaturi nedostaju studije koje su svoja istraživanja usmjerile na to kako sociodemografske varijable turista utječu na njihovu percepciju zelenih marketinških alata, stavove o okolišu i ponašanje u jednom istraživačkom okviru. Stoga, kako bi se popunila ova praznina u literaturi, ovaj rad pokušava ispitati ulogu sociodemografskih karakteristika putnika u formuliranju njihove percepcije zelenih marketinških pristupa, odnosno zelene ambalaže i brendiranja, ekoloških stavova i ekološkog ponašanja. Istraživanje je provedeno u prosincu 2020., siječnju i veljači 2021. godine, među 368 turista iz Srbije. Rezultati su ukazali da se putnici i putnice razlikuju u pogledu ekoloških stavova i uočene su razlike u ekološkim stavovima između turista različitog statusa zanimanja i prihoda. Štoviše, potvrđene su značajne korelacije između starosti ispitanika i njihovih stavova i ponašanja spram okoliša. Glavni doprinos ovog istraživanja je u praktičnim implikacijama za marketinške destinacije kako bi promotivni sadržaji turističkih odredišta prilagodili različitim kategorijama turista, s posebnim namjerama jačanja njihovih ekoloških stavova i ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Ekonomija, Demografija, Etnologija i antropologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Geografija