Pregled bibliografske jedinice broj: 1134537
VERBOTONALNA METODA U KONTEKSTU SUVREMENIH PRISTUPA REHABILITACIJE GOVORNO-JEZIČNIH POREMEĆAJA KOD PREDŠKOLSKE DJECE
VERBOTONALNA METODA U KONTEKSTU SUVREMENIH PRISTUPA REHABILITACIJE GOVORNO-JEZIČNIH POREMEĆAJA KOD PREDŠKOLSKE DJECE, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku, Zagreb
CROSBI ID: 1134537 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
VERBOTONALNA METODA U KONTEKSTU SUVREMENIH
PRISTUPA REHABILITACIJE GOVORNO-JEZIČNIH
POREMEĆAJA KOD PREDŠKOLSKE DJECE
(Verbotonal Method in the Context of Modern
Approaches to the Rehabilitation of Speech and
Language Disorders in Preschool Children)
Autori
Kelemen, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku
Mjesto
Zagreb
Datum
01.07
Godina
2021
Stranica
87
Mentor
Tomić, Diana
Ključne riječi
verbotonalna metoda, suvremeni pristupi, govorni poremećaji, jezični poremećaji, rehabilitacija govorno-jezičnih poremećaja
(verbo-tonal method, modern approaches, speech disorders, language disorders, rehabilitation of speech-language disorders)
Sažetak
Iplomski rad podijeljen je u četiri cjeline. Prva daje pregled govorno-jezičnih poremećaja ; opisuje njihovu etiologiju, navodi pluralitet klasifikacija te u konačnici opisuje karakteristike samih poremećaja. Druga cjelina opisuje pojam znanstveno potvrđenog rehabilitacijskog pristupa, nakon čega se opisuju suvremeni pristupi terapiji govorno-jezičnih poremećaja koji se na znanstveno potvrđenim činjenicama temelje: opisuje se uloga rane intervencije, daje se pregled pristupa koji se temelji na „postavljanju skela˝ za učenje, pregled tradicionalističkog i funkcionalističkog pristupa rehabilitaciji, kao i metode fokusirane na okolinu, metode temeljene na slušanju, metode fokusirane na proizvodnju, kognitivno- lingvističke metode te u konačnici i pregled kombiniranih metoda. Treća cjelina opisuje verbotonalnu metodu, nakon čega se u četvrtoj cjelini verbotonalna metoda uspoređuje sa prije navedenim suvremenim pristupima rehabilitacije govorno-jezičnih poremećaja. Usporedba je pokazala da su načela verbotonalne metode znanstveno potvrđena, što ukazuje na valjanost korištenja verbotonalne metode. Također, usporedba je pokazala da verbotonalna metoda ima dodirnih točaka sa suvremenim metodama rehabilitacije govorno- jezičnih poremećaja: s „postavljanjem skela˝ za učenje dijeli stupnjevit način rada, s funkcionalizmom individualan pristup pojedincu, s tradicionalizmom elemente korištenja imitacija, vježbanja izraza i ponavljanja, s metodom fokusiranom na proizvodnju dijeli slične principe korekcije izgovora, s metodom temeljenom na slušanju dijeli korištenje zvučnih stimulacija, dok s kognitivno-lingvističkom metodom dijeli načelo globalnog strukturalizma.
Izvorni jezik
Hrvatski