Pregled bibliografske jedinice broj: 1134121
Znanja i iskustva edukacijskih rehabilitatora u primjeni asistivne tehnologije
Znanja i iskustva edukacijskih rehabilitatora u primjeni asistivne tehnologije, 2021., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1134121 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanja i iskustva edukacijskih rehabilitatora u
primjeni asistivne tehnologije
Autori
Pongrac, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
30.06
Godina
2021
Stranica
60
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
asistivna tehnologija, edukacijski rehabilitator, znanja, iskustva, usavršavanje
Sažetak
Asistivna tehnologija predstavlja bilo koji proizvod, dio opreme ili sustav koji se koristi u svrhu povećanja, održavanja ili poboljšanja funkcionalnih sposobnosti osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju. Obuhvaća širok spektar različitih uređaja i usluga koji se primjenjuju kako bi poboljšale i olakšale suočavanje osoba s invaliditetom s teškoćama s kojima se susreću pri izvođenju aktivnosti svakodnevnog života. Cilj istraživanja bio je ispitati iskustva i znanja edukacijskih rehabilitatora o asistivnoj tehnologiji u Hrvatskoj s naglaskom na poznavanju i primjeni asistivne tehnologije u svakodnevnom radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom, izazove s kojima se susreću u primjeni asistivne tehnologije te stavove o asistivnoj tehnologiji. Sudionici istraživanja bili su edukacijski rehabilitatori s iskustvom u primjeni asistivne tehnologije s područje cijele Hrvatske (N=64). Za potrebe istraživanja kreiran je i primijenjen online anketni upitnik „Iskustva i znanja edukacijskih rehabilitatora u primjeni asistivne tehnologije“. Upitnik je korišten kako bi se opisali stavovi, mišljenja i znanja ispitanika te sadrži 30 pitanja zatvorenog i otvorenog tipa. U anketnom upitniku pitanja su raspoređena na tri područja, opća pitanja i podatke o ispitanicima, područje koje ispituje iskustva i znanja ispitanika u primjeni asistivne tehnologije i područje koje ispituje stavove ispitanika o asistivnoj tehnologiji. Podaci su obrađeni kvantitativnim i kvalitativnim metodama obrade podataka. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu za dodatnom edukacijom, informiranjem i podizanjem svijesti edukacijskih rehabilitatora i opće populacije o važnosti i ulozi asistivne tehnologije za njene korisnike. Potrebno je raditi na tome da se ublaže postojeće teškoće s kojima se susreću i samim time olakša korištenje asistivne tehnologije stručnjacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)