Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1134068

Mjere održive mobilnosti u provedbenim dokumentima prostornog uređenja – primjer Općine Trnovec Bartolovečki


Klečina, Ante
Mjere održive mobilnosti u provedbenim dokumentima prostornog uređenja – primjer Općine Trnovec Bartolovečki, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za logistiku i održivu mobilnost, Koprivnica


CROSBI ID: 1134068 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjere održive mobilnosti u provedbenim dokumentima prostornog uređenja – primjer Općine Trnovec Bartolovečki
(Sustainable Mobility Measures in Urban Plans Documents - Example of Municipality Trnovec Bartolovečki)

Autori
Klečina, Ante

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Sveučilište Sjever / Odjel za logistiku i održivu mobilnost

Mjesto
Koprivnica

Datum
07.07

Godina
2020

Stranica
126

Mentor
Krpan, Ljudevit

Ključne riječi
prostorno planiranje ; urbano planiranje ; prometno planiranje ; integrirani prijevoz putnika ; IPP ; razvoj orijentiran prema javnom prijevozu
(spatial planning ; urban planning ; transport planning ; integrated passenger transport ; IPT ; transit-oriented development)

Sažetak
U ovom se radu istražuje primjena metodologije planiranja prostora i prometa pod nazivom Razvoj orijentiran prema javnom prijevozu, a u određenoj tipologiji naselja. Razvoj orijentiran javnom prijevozu jest metodologija urbanog planiranja kvartova i čitavih naselja na način da se prednost daje nemotoriziranom prometu (pješačenju i bicikliranje), a pješačenje i bicikliranje do kolodvora i stajališta javnog prijevoza je brzo i lako. Javni prijevoz zatim povezuje kvartove i čitava naselja, te sva putovanja mogu biti održiva, bilo da su monomodalna (pješice, biciklom) ili multimodalna (kombiniranje pješačenja i javnog prijevoza i bicikliranja i javnog prijevoza). U radu se još istražuju prednosti nemotoriziranih modova umjesto korištenja automobila, te javnog prijevoza umjesto korištenja automobila. Javni prijevoz u usporedbi s automobilima ostvaruje čitav niz ekonomskih, ekoloških i socijalnih prednosti. Kvalitetan javni prijevoz prema regijama gdje se primjenjuje djeluje razvojno i dugoročno je održiv. Poslovni subjekti uslužnog karaktera, poput trgovina, restorana, kina, kazališta, frizerskih salona, tržnica i sl., ostvaruju veće prihode kada se nalaze u pješačkim zonama ili kada imaju pristup osiguran širokim i kvalitetnim pješačkim i biciklističkim stazama. U radu se istražuje i uspješnost te mogućnost primjene integriranog prijevoza putnika za povezivanje čitavih regija. Upravo je integrirani prijevoz putnika vrlo kvalitetno rješenje kojim se može osigurati održiva mobilnost i kompletna povezanost kako u urbanom tako i u suburbanom prostoru te ruralnim naseljima. Kao primjeri naselja dobre prakse uzeti su Toblach/Dobbiaco u Italiji i Ljutomer u Sloveniji. Oba su naselja planirana tako da su dobro pješački i biciklistički povezana unutar sebe, a u regijama gdje se oba mjesta nalaze u primjeni je i integrirani prijevoz putnika. U završnom dijelu rada, na primjeru mjesta Trnovec, koje se nalazi u Općini Trnovec Bartolovečki, u Varaždinskoj županiji, u Hrvatskoj, izrađeni su prijedlozi za unapređenje mreže ulica, pa time i urbanističkog plana naselja te prostornog plana čitave općine. Prijedlozi su napravljeni na temelju metodologije Razvoj orijentiran prema javnom prijevozu. Dani prijedlozi omogućavaju znatno bolju pješačku i biciklističku povezanost unutar naselja, kvalitetnu povezanost sa sustavima javnog prijevoza te također rješavaju neke specifične probleme pješačke i biciklističke povezanosti naselja koji su posljedica dosadašnjeg neadekvatnog urbanog i prostornog planiranja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica

Profili:

Avatar Url Ante Klečina (autor)

Avatar Url Ljudevit Krpan (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada repozitorij.unin.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Klečina, Ante
Mjere održive mobilnosti u provedbenim dokumentima prostornog uređenja – primjer Općine Trnovec Bartolovečki, 2020., diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za logistiku i održivu mobilnost, Koprivnica
Klečina, A. (2020) 'Mjere održive mobilnosti u provedbenim dokumentima prostornog uređenja – primjer Općine Trnovec Bartolovečki', diplomski rad, diplomski, Sveučilište Sjever / Odjel za logistiku i održivu mobilnost, Koprivnica.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kle\v{c}ina, Ante}, year = {2020}, pages = {126}, keywords = {prostorno planiranje, urbano planiranje, prometno planiranje, integrirani prijevoz putnika, IPP, razvoj orijentiran prema javnom prijevozu}, title = {Mjere odr\v{z}ive mobilnosti u provedbenim dokumentima prostornog ure\djenja – primjer Op\'{c}ine Trnovec Bartolove\v{c}ki}, keyword = {prostorno planiranje, urbano planiranje, prometno planiranje, integrirani prijevoz putnika, IPP, razvoj orijentiran prema javnom prijevozu}, publisherplace = {Koprivnica} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kle\v{c}ina, Ante}, year = {2020}, pages = {126}, keywords = {spatial planning, urban planning, transport planning, integrated passenger transport, IPT, transit-oriented development}, title = {Sustainable Mobility Measures in Urban Plans Documents - Example of Municipality Trnovec Bartolove\v{c}ki}, keyword = {spatial planning, urban planning, transport planning, integrated passenger transport, IPT, transit-oriented development}, publisherplace = {Koprivnica} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font