Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1133989

Mišljenja predmetnih učitelja glazbe o važnosti i zastupljenosti slušanja glazbe u nastavi glazbene kulture


Svalina, Vesna
Mišljenja predmetnih učitelja glazbe o važnosti i zastupljenosti slušanja glazbe u nastavi glazbene kulture // Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 75-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1133989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenja predmetnih učitelja glazbe o važnosti i zastupljenosti slušanja glazbe u nastavi glazbene kulture
(Opinions of music teachers on the importance and frequency of listening to music in music culture teaching)

Autori
Svalina, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021, 75-76

Skup
Međunarodna znanstvena konferencija 12. Dani osnovnih škola: „Krug od znanosti do učionice"

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 27.05.2021. - 28.05.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nastava glazbe, kurikul, osnovna općeobrazovna škola, slušanje i upoznavanje glazbe, predmetni učitelji glazbe
(music teaching, curriculum, general school, listening to music, music teachers)

Sažetak
Slušanje glazbe je, uz glazbeno stvaralaštvo, najmlađe nastavno područje u nastavi glazbe. Uvođenje tog područja omogućeno je pojavom uređaja za reprodukciju zvuka (gramofona i magnetofona). U hrvatskim nastavnim programima ono se pojavilo prvi put 1950. godine, a značajniju ulogu dobilo je tek u programu iz 1972. godine. Od 2006. godine slušanje glazbe postalo je središnje i jedino obvezno područje u nastavi glazbe. U ovom radu donosimo rezultate istraživanja koje je imalo za cilj ispitati kakva su mišljenja predmetnih učitelja glazbe (N = 121) o važnosti i učestalosti područja slušanja i poznavanja glazbe u nastavi glazbene kulture u osnovnim općeobrazovnim školama. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji na prvo mjesto po važnosti većinom stavljaju pjevanje, a kao važne aktivnosti, uz pjevanje i slušanja glazbe, izdvajaju i glazbene igre, sviranje na glazbalima dječjeg instrumentarija, kretanje uz glazbu te upoznavanje muzikoloških sadržaja. Dakle, predmetnim učiteljima slušanje glazbe je važo područje, no ono po njihovom mišljenju ne bi trebalo imati status središnjeg i jedinog obveznog područja u nastavi glazbene kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Svalina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svalina, Vesna
Mišljenja predmetnih učitelja glazbe o važnosti i zastupljenosti slušanja glazbe u nastavi glazbene kulture // Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice / Dobrota, Snježana ; Tomaš, Suzana ; Restović, Ivana ; Maleš, Lada ; Blažević, Ines ; Jakupčević, Eva ; Bulić, Mila (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2021. str. 75-76 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Svalina, V. (2021) Mišljenja predmetnih učitelja glazbe o važnosti i zastupljenosti slušanja glazbe u nastavi glazbene kulture. U: Dobrota, S., Tomaš, S., Restović, I., Maleš, L., Blažević, I., Jakupčević, E. & Bulić, M. (ur.)Međunarodna znanstvena konferencija 12. dani osnovnih škola Krug od znanosti do učionice.
@article{article, author = {Svalina, Vesna}, year = {2021}, pages = {75-76}, keywords = {nastava glazbe, kurikul, osnovna op\'{c}eobrazovna \v{s}kola, slu\v{s}anje i upoznavanje glazbe, predmetni u\v{c}itelji glazbe}, title = {Mi\v{s}ljenja predmetnih u\v{c}itelja glazbe o va\v{z}nosti i zastupljenosti slu\v{s}anja glazbe u nastavi glazbene kulture}, keyword = {nastava glazbe, kurikul, osnovna op\'{c}eobrazovna \v{s}kola, slu\v{s}anje i upoznavanje glazbe, predmetni u\v{c}itelji glazbe}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Svalina, Vesna}, year = {2021}, pages = {75-76}, keywords = {music teaching, curriculum, general school, listening to music, music teachers}, title = {Opinions of music teachers on the importance and frequency of listening to music in music culture teaching}, keyword = {music teaching, curriculum, general school, listening to music, music teachers}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font