Pregled bibliografske jedinice broj: 1133750
Interkulturalne kompetencije učitelja
Interkulturalne kompetencije učitelja, 2020., diplomski rad, diplomski, Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1133750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalne kompetencije učitelja
(Teacher's intercultural competence)
Autori
Sambolić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za pedagogiju Filozofskoga fakulteta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
16.12
Godina
2020
Stranica
60
Mentor
Ivanković, Iva
Ključne riječi
interkulturalizam, kompetencije učitelja, interkulturalne kompetencije učitelja
(interculturalism, teacher's competence, teacher's intercultural competence)
Sažetak
U radu se problematizira i naglašava važnost interkulturalnih kompetencija učitelja. Suvremeni se svijet sastoji od svakodnevnih migracija i interakcija ljudi različitih kultura, vjera, rasa ili nacionalnosti. Današnje je društvo multikulturalno, a kod pojedinaca se javlja sve veća potreba za posjedovanjem interkulturalnih kompetencija. Velika se važnost posjedovanja interkulturalnih kompetencija ogleda i u obrazovanju i to učitelja čiji razredi postaju sve više heterogeni u smislu porasta broja učenika iz različitih krajeva svijeta. U prvom, teorijskom dijelu rada objašnjavaju se različite kompetencije učitelja, a zatim se problematizira pojam kulture i interkulturalizma. Potom su definirane interkulturalne kompetencije, njezine različite dimenzije i modeli te se obraća pozornost na problematiku mjerenja interkulturalnih kompetencija. U zadnjem se poglavlju teorijskog dijela nastoji obrazložiti važnost interkulturalnih kompetencija učitelja i potrebnog obrazovanja učitelja za njihovo stjecanje. Drugi je dio rada empirijski u kojem je predstavljeno provedeno kvalitativno istraživanje kojemu je cilj istražiti posjeduju li učitelji u Hrvatskoj interkulturalne kompetencije te koji su najznačajniji čimbenici u njihovom stjecanju. U istraživanju je sudjelovalo šest učitelja, a koristio se postupak polustrukturiranog intervjua. Rezultatima istraživanja pokazalo se da učitelji posjeduju određenu razinu interkulturalne kompetencije, ali i nužnost uvođenja kolegija na fakultetu za nastavničku naobrazbu kojima bi se ona stjecala
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)