Pregled bibliografske jedinice broj: 1133737
Procjena nastavnika o stanju i potrebama rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj
Procjena nastavnika o stanju i potrebama rada s darovitim učenicima u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 1-2; 22-55 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1133737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena nastavnika o stanju i potrebama rada s
darovitim učenicima u osnovnim školama u
Republici Hrvatskoj
(Teachers’ assessments of the situation and needs
of working with gifted students in primary
schools in the Republic of Croatia)
Autori
Nikčević-Milković, Anela
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162
(2021), 1-2;
22-55
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
daroviti i talentirani učenici ; stanje i potrebe u radu s darovitim i talentiranim učenicima ; osnovne škole u Republici Hrvatskoj ; učitelji razredne nastave i predmetni nastavnici
(gifted and talented students, primary schools in the Republic of Croatia, situation and needs in working with gifted and talented students, teachers of different profiles)
Sažetak
Da bismo saznali imaju li daroviti učenici primjereno poticanje i potporu u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj, provedeno je istraživanje, u okviru Renzullijeve troprstenaste teorije darovitosti i Sternbergove trijarhične teorije inteligencije, na 378 učitelja i predmetnih nastavnika iz 19 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici procjenjuju da svojim radom pridonose napretku darovitih učenika, međutim, nedostaje im stručnih usavršavanja te im je potrebna veća podrška stručno-razvojne službe škole. Nastavnici uglavnom procjenjuju da bi skrb o darovitim učenicima trebala biti u domeni škole te se svi slažu da bi trebala biti u domeni gradova/općina, županija i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Nastavnici procjenjuju da s darovitim učenicima treba raditi suradnički u malim grupama, osim s područno-specifičnom darovitosti u umjetničkim područjima što zahtjeva individualizirani pristup. Svi profili nastavnika žele sudjelovati u postupcima identifikacije darovitih učenika te smatraju da je njihov angažman u praćenju napretka, podršci i vrednovanju tih učenika jako važan. Svi nastavnici navode da obogaćuju programe i organiziraju dodatne aktivnosti za darovite učenike, ali smatraju da je skrb o njima u Republici Hrvatskoj loša. Učitelji razredne nastave i nastavnici humanističkog profila najsličniji su u provođenju posebnih programa, oblika i metoda rada s darovitim učenicima. Nastavnici društvenog i humanističkog profila najviše se angažiraju u neposrednom radu s njima, a učitelji razredne nastave i nastavnici prirodoslovnog profila najviše sudjeluju u njihovoj identifikaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- ERIC: Educational Resources Information
- Sociological Abstracts
- Collection
- ERIH Plus
- Hrčak
- EBSCO Education Source
- T&F Educational Research Abstracts Outline
- Social Science Premium Collection
- Sociology Collection