Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1133530

Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika


Letina, Alena; Lacković, Lorena
Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 1-2; 101-120 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)


CROSBI ID: 1133530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika
(Cognitive, affective and practical significance of the school subject Science and Social Studies in the holistic development of students)

Autori
Letina, Alena ; Lacković, Lorena

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162 (2021), 1-2; 101-120

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo

Ključne riječi
holistički pristup ; odgojno, obrazovno i praktično značenje ; predmetni kurikul
(Curriculum for the school subject Science and Social Studies, cognitive, affective and practical significance, holistic approach)

Sažetak
Rad prikazuje rezultate istraživanja čiji je cilj bio utvrditi mišljenje učitelja o važnosti obrazovnog, odgojnog i praktičnog aspekta nastave Prirode i društva te njihovu zastupljenost u odgojno-obrazovnim ishodima učenja predmetnog kurikula. Istraživanje je provedeno anketiranjem, a sudjelovalo je 164 učitelja. Provedena je i sadržajna analiza Kurikuluma nastavnog predmeta Priroda i društvo za osnovne škole koja je uključivala kvalitativnu analizu sadržaja odgojno-obrazovnih ishoda učenja te kvantitativnu analizu njihove zastupljenosti u navedenom dokumentu. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji odgojni aspekt smatraju statistički značajno važnijim u odnosu na obrazovni i praktični aspekt, procjenjujući da je odgojni aspekt najzastupljeniji u ishodima učenja predmetnog kurikula. Mišljenje učitelja ne podudara se s rezultatima sadržajne analize ishoda učenja u kurikulu kojom je utvrđena najveća zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na obrazovni aspekt, a manji broj onih koji se odnose na odgojni te praktični aspekt nastave. Zaključuje se da realizacija ishoda učenja nije ovisna samo o njihovoj sadržajnoj formulaciji, već i kompetencijama učitelja za njihovu implementaciju u nastavni proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Alena Letina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Letina, Alena; Lacković, Lorena
Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 1-2; 101-120 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
Letina, A. & Lacković, L. (2021) Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika. Napredak (Zagreb), 162 (1-2), 101-120.
@article{article, author = {Letina, Alena and Lackovi\'{c}, Lorena}, year = {2021}, pages = {101-120}, keywords = {holisti\v{c}ki pristup, odgojno, obrazovno i prakti\v{c}no zna\v{c}enje, predmetni kurikul}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {162}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Obrazovno, odgojno i prakti\v{c}no zna\v{c}enje nastavnog predmeta Priroda i dru\v{s}tvo u holisti\v{c}kom razvoju u\v{c}enika}, keyword = {holisti\v{c}ki pristup, odgojno, obrazovno i prakti\v{c}no zna\v{c}enje, predmetni kurikul} }
@article{article, author = {Letina, Alena and Lackovi\'{c}, Lorena}, year = {2021}, pages = {101-120}, keywords = {Curriculum for the school subject Science and Social Studies, cognitive, affective and practical significance, holistic approach}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {162}, number = {1-2}, issn = {1330-0059}, title = {Cognitive, affective and practical significance of the school subject Science and Social Studies in the holistic development of students}, keyword = {Curriculum for the school subject Science and Social Studies, cognitive, affective and practical significance, holistic approach} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font