Pregled bibliografske jedinice broj: 1133530
Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika
Obrazovno, odgojno i praktično značenje nastavnog predmeta Priroda i društvo u holističkom razvoju učenika // Napredak (Zagreb), 162 (2021), 1-2; 101-120 (međunarodna recenzija, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 1133530 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovno, odgojno i praktično značenje
nastavnog predmeta Priroda i društvo u
holističkom razvoju učenika
(Cognitive, affective and practical significance
of the school subject Science and Social
Studies in the holistic development of students)
Autori
Letina, Alena ; Lacković, Lorena
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 162
(2021), 1-2;
101-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
holistički pristup ; odgojno, obrazovno i praktično značenje ; predmetni kurikul
(Curriculum for the school subject Science and Social Studies, cognitive, affective and practical significance, holistic approach)
Sažetak
Rad prikazuje rezultate istraživanja čiji je cilj bio utvrditi mišljenje učitelja o važnosti obrazovnog, odgojnog i praktičnog aspekta nastave Prirode i društva te njihovu zastupljenost u odgojno-obrazovnim ishodima učenja predmetnog kurikula. Istraživanje je provedeno anketiranjem, a sudjelovalo je 164 učitelja. Provedena je i sadržajna analiza Kurikuluma nastavnog predmeta Priroda i društvo za osnovne škole koja je uključivala kvalitativnu analizu sadržaja odgojno-obrazovnih ishoda učenja te kvantitativnu analizu njihove zastupljenosti u navedenom dokumentu. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji odgojni aspekt smatraju statistički značajno važnijim u odnosu na obrazovni i praktični aspekt, procjenjujući da je odgojni aspekt najzastupljeniji u ishodima učenja predmetnog kurikula. Mišljenje učitelja ne podudara se s rezultatima sadržajne analize ishoda učenja u kurikulu kojom je utvrđena najveća zastupljenost ishoda učenja koji se odnose na obrazovni aspekt, a manji broj onih koji se odnose na odgojni te praktični aspekt nastave. Zaključuje se da realizacija ishoda učenja nije ovisna samo o njihovoj sadržajnoj formulaciji, već i kompetencijama učitelja za njihovu implementaciju u nastavni proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online