Pregled bibliografske jedinice broj: 1133337
Psihoedukacija i prevencija sindroma sagorijevanja kod medicinskih sestara - pregledni članak
Psihoedukacija i prevencija sindroma sagorijevanja kod medicinskih sestara - pregledni članak // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 13 (2016), 49; 1-10 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 1133337 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihoedukacija i prevencija sindroma sagorijevanja
kod medicinskih sestara - pregledni članak
(Psychoducation and prevention of burnout syndrome
in nurses - a review article)
Autori
Friganović, Adriano ; Kovačević, Irena ; Slijepčević, Jelena ; Vidmanić, Sandro
Izvornik
Hrvatski časopis za javno zdravstvo (1845-3082) 13
(2016), 49;
1-10
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
psihoedukacija ; sindrom sagorijevanja ; sestrinstvo
(psychoeducation ; burnout syndrome ; nursing)
Sažetak
UVOD: Psihoedukacija zauzima važan dio terapijskog procesa, odnosi se na veliki broj intervencija koje imaju za cilj pomoći osobi kako shvatiti svoje trenutne smetnje te se što uspješnije nositi s njima u svakodnevnici. Psihoedukacijske intervencije imaju za cilj ponovnu uspostavu narušenog funkcioniranja, eliminaciju simptoma i osiguravanje osobnog rasta pojedinca. Sindrom sagorijevanja kod medicinskih sestara predstavlja veliki problem, jer pojava simptoma povećava rizike za obitelj i pacijenta CILJ: Cilj ovog članka jest napraviti sustavnu analizu literature te osigurati dovoljno znanstvenih dokaza o posljedicama sindroma sagorijevanja kod medicinskih sestara, ali i o psihoedukaciji kao intervenciji kojom možemo prevenirati i na vrijeme liječiti simptome. MATERIJALI I METODE: Medline baza podataka pretraživana je s ciljem da identificira relevantne studije i pregledne članke objavljene u posljednjih 10 godina. Ključne riječi koju su korištene bile su psihoedukacija, sindrom sagorijevanja i sestrinstvo. REZULTATI: Dostupna literatura je pokazala kako medicinske sestre izložene stresu imaju simptome sindroma sagorijevanja. Kao rezultat sindroma sagorijevanja javljaju se kronični umor, smanjena radna sposobnost i visok rizik za neželjene događaje. Psihoedukacija ima pozitivne učinke na simptome sindroma sagorijevanja kod medicinskih sestara. ZAKLJUČAK: Sindrom sagorijevanja kod medicinskih sestara veliki je problem za zdravstvene ustanove i zdravstveni sustav. Izrada planova prevencije i uključivanje psihoedukacije kao intervencije uvelike bi smanjilo i pojavnost i štetne efekte na zdravstveni sustav.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Biotehnologija u biomedicini (prirodno područje, biomedicina i zdravstvo, biotehničko područje)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb