Pregled bibliografske jedinice broj: 1132456
Maloprodajna usluga i oblici prodavaonica
Maloprodajna usluga i oblici prodavaonica // Suvremena trgovina, 46 (2021), 3; 36-41 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1132456 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Maloprodajna usluga i oblici prodavaonica
(Retail service and store formats)
Autori
Dunković, Dario
Izvornik
Suvremena trgovina (1330-0180) 46
(2021), 3;
36-41
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
maloprodaja, maloprodajna usluge, formati prodavaonica, tehnologije, razvoj
(retailing, retail service, store formats, technology, development)
Sažetak
Fizičke prodavaonice posluju pod pritiskom mobilnog shoppinga koji kupcima postaje sve komotniji način kupovine, a posebno ulaskom brzih dostavnih operatera. Ovi operateri su iskoristili priliku koju im je pružila pojava pandemije i kupcima su postali pouzdan partner za dostavu naručene robe. Postavlja se problem kako i koju maloprodajnu uslugu pružati u prodavaonici ako se kupci sve više oslanjaju na online kupovinu. Pitanje je i kako najbolje iskoristiti prodajni prostor u različitim formatima prodavaonica kada digitalna maloprodaja postaje sve prodornija i posjećenost fizičkih prodavaonica opada. Troškovi fizičke prodavaonice se raspoređuju na sve manje kupaca što negativno utječe na troškovnu učinkovitost i cijenu robe. Potrebne su promjene u većini maloprodajnih oblika jer rastu očekivanja kupaca. Proizvodna djelatnosti prodaje proizvod, uslužna djelatnost pruža (neopipljivu) uslugu, a uz njih trgovinska djelatnost istovremeno prodaje robu i pruža maloprodajnu uslugu i to obično ne može jedno bez drugoga. Kupci često zanemaruju važnost ili nemaju predodžbu maloprodajne usluge i stoga njome nije lako upravljati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija