Pregled bibliografske jedinice broj: 1131276
Metodološke posebnosti u istraživanjima suvremenoga djetinjstva: pedagoško-psihološka perspektiva
Metodološke posebnosti u istraživanjima suvremenoga djetinjstva: pedagoško-psihološka perspektiva // Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.).
Zadar, 2021. str. 42-43 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1131276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodološke posebnosti u istraživanjima suvremenoga
djetinjstva: pedagoško-psihološka perspektiva
(Methodological Particularities in the Research of
Contemporary Childhood: Pedagogical-Psychological
Perspective)
Autori
Dubovicki, Snježana ; Velki, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nova promišljanja o djetinjstvu = Rethinking Childhood
/ Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina - Zadar, 2021, 42-43
ISBN
978-953-331-321-4
Skup
Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija "Nova promišljanja o djetinjstvu"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 04.06.2021. - 05.06.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kvalitativna metodologija, kvantitativna metodologija, pedagogija, psihologija, suvremeno djetinjstvo
(contemporary childhood, pedagogy, psychology, qualitative methodology, quantitative methodology)
Sažetak
Baveći se istraživanjima iz područja odgoja i obrazovanja koje uključuje sudionike od 6 do 14 godina, često razmišljamo više o poštivanju etičkih načela, dobivanju suglasnosti za istraživanje i drugo da ponekad zanemarujemo ili ne posvećujemo dovoljno pažnje samoj metodologiji istraživanja (sa svim njenim posebnostima). Često se u istraživanjima služimo instrumentima koji su već provjereni ili nama dostupni (da mjere točno ono što želimo istražiti) što predstavlja „lakši put“ i pri samoj analizi podataka. No, zahtijeva li suvremeno djetinjstvo i suvremeni pristup njegovome istraživanju? Metodologija rada odnosit će se na analizu časopisa u kojima su u zadnje dvije godine objavljivali radovi s tematikom suvremenoga djetinjstva. Kriteriji prema kojima su odabrani odgovarajući časopisi koji su ušli u analizu odnosili su se na specifično područje znanosti (društvene znanosti), specifična polja znanosti (pedagogije i psihologije), dob sudionika istraživanja (od 6 do 14 godina) te na citiranost časopisa vidljivog na Scimago Journal & Country Rank. Analiza suvremenoga pristupa istraživanju suvremenoga djetinjstva obuhvatila je neke od sljedećih metodoloških posebnosti: kategorizaciju rada, zastupljenost znanstvene paradigme, vrstu metodologije, zastupljenost i brojnost istraživačkih tehnika i drugo. Rezultati istraživanja pokazuju da se istraživanjima suvremenoga djetinjstva iz pedagoško-psihološke perspektive ne pristupa „suvremeno“, tj. ne pristupa holistički, nego ga svaka struka istražuje u okviru posebnosti „svoje“ metodologije. To bi svakako trebalo promijeniti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
FOOZOS--IZIP – AFMI – 202022 - Afirmacija futurologije i futuroloških metoda u istraživanjima budućih učitelja i odgojitelja (Dubovicki, Snježana, FOOZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek