Pregled bibliografske jedinice broj: 1131071
Ključna obilježja potpomognute komunikacije u ranoj intervenciji
Ključna obilježja potpomognute komunikacije u ranoj intervenciji // Potpomognuta komunikacija kao metoda rane intervencije - teorijska ishodišta i klinička praksa / Ivšac Pavliša, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2021. str. 30-39
CROSBI ID: 1131071 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ključna obilježja potpomognute komunikacije u ranoj
intervenciji
(The main principles of AAC in early childhood
intervention)
Autori
Rosandić Grgić, Monika ; Ivšac Pavliša, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Potpomognuta komunikacija kao metoda rane intervencije - teorijska ishodišta i klinička praksa
Urednik/ci
Ivšac Pavliša, Jasmina
Izdavač
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2021
Raspon stranica
30-39
ISBN
978-953-8321-03-0
Ključne riječi
jezični razvoj ; sržni rječnik ; muldimodalni pristup
(language development ; core vocabulary ; multimodal approach)
Sažetak
Jezik je dinamičan i fleksibilan sustav koji se neprestano razvija i mijenja, služeći kao sredstvo izražavanja različitih potreba, ideja, prenošenja informacija itd. U skladu s tim, potpomognuta komunikacija u ranoj dobi predstavlja dinamički proces koji se neprestano prilagođava promjenama djetetovih komunikacijskih potreba i jezičnih vještina. Temelj jezičnog razvoja predstavlja kontinuirano uvođenje novih riječi, osobito sržnih riječi (glagola, pridjeva, veznika, priloga itd.) – riječi koje omogućavaju kreiranje složenih jezičnih poruka. Uz uvođenje novih simbola u komunikacijski sustav djeteta, jedno je od ključnih obilježja potpomognute komunikacije uključivanje svih modaliteta izražavanja – grafičkih simbola, teksta, pogleda, facijalne ekspresije, manualnih znakova…
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-1030/A0/06/001/002 - Izgradnja nacionalnih kapaciteta za primjenu potpomognute komunikacije kao metode rane intervencije za djecu od 0-8 godina s razvojnim odstupanjima/teškoćama (RAINT ICT-AAC) (Ivšac Pavliša, Jasmina, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb