Pregled bibliografske jedinice broj: 1131044
Kombinirani razredni odjel: socio-ekonomska nužnost ili pedagoški izbor?
Kombinirani razredni odjel: socio-ekonomska nužnost ili pedagoški izbor? // Acta ladertina, 17 (2020), 2; 175-192 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1131044 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kombinirani razredni odjel: socio-ekonomska
nužnost ili pedagoški izbor?
(Multigrade Classroom: Socio-economic Inevitability
or Pedagogical Pick?)
Autori
Varga, Rahaela ; Sabljak, Matea
Izvornik
Acta ladertina (1845-3392) 17
(2020), 2;
175-192
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dobrobit učenika, heterogenost učenika, ishodi učenja, kombinirani razredni odjel, kvaliteta nastave, studenti, pedagogija
(student well-being, heterogenous students, learning outcomes, multigrade classroom, quality of teaching, students, pedagogy)
Sažetak
Na globalnoj se razini povećava broj osnovnih škola u kojima se nastava odvija istovremeno s učenicima dvaju ili više razreda u tzv. kombiniranom razrednom odjelu. Glavni je razlog organiziranja takve forme odgoja i obrazovanja nedovoljan broj učenika za uspostavljanje klasičnoga razreda koji čine učenici istog godišta. Premda je uzrok njegova uvođenja nedostatak povoljnijih društvenih i gospodarskih uvjeta, moguće je u njemu prepoznati određene odgojne dobrobiti za učenike. Odgovor na pitanje je li formiranje kombiniranoga odjela socioekonomska nužnost, ili bi pak trebao postati namjeran odabir kompetentnoga učitelja zbog dobrobiti koje ima za učenike, ovisit će o tome stoje li u fokusu prednosti ili nedostatci kombiniranoga razrednog odjela. Cilj je bio ispitati spremnost prihvaćanja zaposlenja u kombiniranom razrednom odjelu u odnosu na razvijenost kompetencija. Rezultati su pokazali kako najveći broj sudionika istraživanja ne bi želio raditi u kombiniranom razrednom odjelu, posebice ne na početku svoje karijere jer rad u takvim uvjetima procjenjuju zahtjevnijim. Pozitivnije viđenje kvalitete nastave u kombiniranom razrednom odjelu imali su sudionici istraživanja koji su i sami bili učenici kombiniranoga razrednog odjela. Zaključuje se da je među sudionicima istraživanja kombinirani odjel dominantno procijenjen kao socioekonomska nužnost, a ne kao pedagoški izbor.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--UP.03.1.1.03.0056 - Kompetencijski standardi nastavnika, pedagoga i mentora (Vican, Dijana) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Rahaela Varga
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Academic Search Complete