Pregled bibliografske jedinice broj: 1130591
Nastava povijesti glazbe pred izazovima suvremenosti
Nastava povijesti glazbe pred izazovima suvremenosti // Zbornik sažetaka – Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 48-49 (pozvano predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1130591 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava povijesti glazbe pred izazovima suvremenosti
(Teaching Music History and the Challenges of
Contemporaneity)
Autori
Kiš Žuvela, Sanja ; Čizmić Grbić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka – Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Škojo, Tihana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 48-49
ISBN
978-953-8181-30-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska ; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
povijest glazbe, muzikologija, kanon, poučavanje, suvremenost
(Music History, musicology, canon, teaching, contemporaneity)
Sažetak
Muzikologija kao disciplina u umjetničkom je obrazovanju zastupljena uglavnom kroz nastavu povijesti glazbe, što ne čudi uzmemo li u obzir da je historiografija ujedno i najčešća profesionalna preokupacija muzikologa. Kao jedan od temeljnih obrazovnih predmeta povijest glazbe dio je obrazovnoga iskustva svakoga profesionalnog glazbenika koji ga, htjeli – ne htjeli, oblikuje kao stručnjaka, ali i osobu koja izgrađuje vlastiti sustav vrijednosti, naročito tijekom formativnoga životnog razdoblja. Tomu usprkos nastava se povijesti glazbe uglavnom promišljala kroz prizmu njezina sadržaja, koji je imao predstavljati kanon vrijednosti budućega profesionalnog glazbenika, bez pretjeranoga obzira na stvarne potrebe, duh vremena, relevatnost zadanoga, primjerenost metoda, pristupa i resursa za poučavanje. Kao i u svijetu, i u nas se preispituje sadržaj ovoga nastavnoga predmeta koji je tradicionalno bio sveden na povijest junaka (tzv. Heldengeschichte) i njihovih remek-djela, s koncentracijom na umjetničku glazbu, utemeljenu na akademskim zasadama, estetskom kanonu i koncertnom životu 19. stoljeća (čak i kad je riječ o glazbi nastaloj kasnije). Nastavnici znanstvenici nerijetko ne mogu uspostaviti vezu između vlastitih istraživanja i sadržaja koje predaju. Povijest glazbe, zajedno s paketom teorijskih glazbenih predmeta, počiva na zastarjelim nastavnim pristupima, često je posve nespojiva s glazbenom praksom, a oni koji tu nastavu konzumiraju ne vide njezinu primjenu u aktivnom muziciranju. Društveni kontekst, promjene paradigme slušanja glazbe, medijskog okruženja i kulturnih navika mladeži nastavnicima predstavljaju poseban izazov, a često i nesavladivu prepreku. Stoga je na Odsjeku za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu ove godine pokrenut višegodišnji istraživački projekt Muzikološki sadržaji u umjetničkom obrazovanju pred izazovima današnjice, prvo temeljitije istraživanje pedagogije muzikoloških nastavnih predmeta u Hrvatskoj. U okviru projekta organizirat će se niz sastanaka s dionicima obrazovnoga procesa, utvrditi problemi i perspektive te ponuditi rješenja, intenzivirajući kontakte nastavnika, učenika i šire kulturne zajednice. Osim općih problemskih čvorišta u ovom će se izlaganju predstaviti i recentni rezultati terenskih istraživanja projektnoga tima. // The discipline of musicology in artistic education has traditionally been reduced to one subject, Music History, which is unsurprising taking into account that historiography presents a most frequent professional preoccupations among musicologists. As one of the basic subjects in their education, Music History is a part of educational experience of every professional musician ; a subject that – like it or not – shapes them as a field expert, but, at the same time, also as a personality along with own system of values, especially during their formative age. In spite of that, Music History was usually reflected on through the prism of its material content, the future personal canon of values of a professional musician, abstracting his real needs, contemporary spirit, the relevance of data, appropriateness of methods, approaches and teaching resources. In Croatia, just like the rest of the world, the traditional content of Music History, which encompassed mostly the History of Heroes (Heldengeschichte) and their masterworks, based upon the academic heritage, aesthetic canon and concert life of the 19th century (even in case of more recent music) is now being seriously reconsidered. Teachers-researchers are often unable to establish a relationship between their research and their teaching content. Music History, together with a package of Music Theory subjects, often cannot go hand in hand with musical practice, and the consumers of such teaching cannot recognize any means of application of that knowledge in their practical music activities. The social context, listening paradigms shifts, media scenery and cultural habits of youth represent a special challenge – even an unsolvable obstacle – to their teachers. The teachers of the Department of Musicology at the Academy of Music in Zagreb therefore decided to run a long-term research project, Musicological content in artistic education facing the challenges of contemporaneity, the first thorough exploration of the musicological pedagogy in Croatia. Within the project the teachers will meet a number of participants of the educational processes, try to detect problems and perspectives and offer some solutions, while intensifying contacts among teachers, students and wider cultural community. Besides the general issues, this presentation will show some recent results of the project team's field research.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-4043 SuZ projekti 2020. - Muzikološki sadržaji u umjetničkom obrazovanju pred izazovima današnjice – inicijalno istraživanje (Ćurković, Ivan, NadSve - Poziv za prijavu projektnih prijedloga u okviru temeljnog financiranja znanstvene i umjetničke djelatnosti na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u 2020. godini) ( CroRIS)