Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1130579

Utjecaj školskih knjižnica na razvoj i poticanje čitateljskih vještina i navika srednjoškolaca


Dujmović, Anamarija
Utjecaj školskih knjižnica na razvoj i poticanje čitateljskih vještina i navika srednjoškolaca, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb


CROSBI ID: 1130579 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj školskih knjižnica na razvoj i poticanje čitateljskih vještina i navika srednjoškolaca
(The School Libraries Influence on the Development and Encouraging Reading Skills and Habits in Secondary Education Students)

Autori
Dujmović, Anamarija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet u Zagrebu

Mjesto
Zagreb

Datum
07.11

Godina
2017

Stranica
109

Mentor
Slavić, Dean

Neposredni voditelj
Slavić, Dean

Ključne riječi
istraživanje, srednjoškolci, školska knjižnica, poticanje čitanja, projekti poticanja čitanja
(research, high school students, school library, encouraging reading, projects to encourage reading)

Sažetak
U radu su se prikazali rezultati dvaju istraživanja od kojih je prvo provedeno među učenicima triju zagrebačkih srednjih škola, a drugo među školskim knjižničarima. Osnovna pretpostavka rada bila je da da školske knjižnice, odnosno školski knjižničari u velikoj mjeri mogu utjecati na razvoj čitanja među učenicima svoje škole kroz razne aktivnosti i radionice, osobito ako je riječ o osnovnoj školi. U srednjim školama učenici su manje zainteresirani za knjigu i čitanje, stoga knjižničari više napora moraju ulagati kako bi ih potaknuli i probudili u njima ljubav prema toj vještini i navici, a to je često vrlo teško postići. Također, pretpostavka je da je na tome području bitna suradnja knjižničara i ostalih nastavnika, osobito hrvatskoga jezika i književnosti, koji nemaju dovoljno vremena za provođenje aktivnosti kojima bi učenike potaknuli na čitanje zbog krutih okvira nastavnog plana i programa. Rezultati anketa potvrdili su navedene pretpostavke i pokazali kako učenici čitaju i često s prijateljima razgovaraju o tome. Ponekad nije riječ o romanima, pripovijetkama ili stručnim djelima, već o online člancima koje ne treba degradirati i držati manje važnima od bilo kojeg drugog teksta. Ono u čemu učenici vide najveći problem su lektire kojih je u nastavi hrvatskoga jezik i književnosti previše. Zbog toga su tu školski knjižničari koji kroz razgovor i razne kreativne radionice učenicima preporučuju razna djela koja bi im mogla biti zanimljiva i poticajna ili približavaju lektirna, a na to najbolje reagiraju učenici drugih i trećih razreda. Na temelju dobivenih rezultata i učeničkih želja dolazi se do zaključka da bilo bi dobro kada bi knjižničari više razgovarali s učenicima, odnosno malo se više zanimali za njihove interese te pokušali organizirati rasprave na različite teme koristeći teme ili citate iz različitih djela, ali isto tako da bi bilo dobro smanjiti broj lektira i uvesti mogućnost čitanja nekoliko djela po vlastitom odabiru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dean Slavić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dujmović, Anamarija
Utjecaj školskih knjižnica na razvoj i poticanje čitateljskih vještina i navika srednjoškolaca, 2017., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb
Dujmović, A. (2017) 'Utjecaj školskih knjižnica na razvoj i poticanje čitateljskih vještina i navika srednjoškolaca', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet u Zagrebu, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmovi\'{c}, Anamarija}, year = {2017}, pages = {109}, keywords = {istra\v{z}ivanje, srednjo\v{s}kolci, \v{s}kolska knji\v{z}nica, poticanje \v{c}itanja, projekti poticanja \v{c}itanja}, title = {Utjecaj \v{s}kolskih knji\v{z}nica na razvoj i poticanje \v{c}itateljskih vje\v{s}tina i navika srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {istra\v{z}ivanje, srednjo\v{s}kolci, \v{s}kolska knji\v{z}nica, poticanje \v{c}itanja, projekti poticanja \v{c}itanja}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujmovi\'{c}, Anamarija}, year = {2017}, pages = {109}, keywords = {research, high school students, school library, encouraging reading, projects to encourage reading}, title = {The School Libraries Influence on the Development and Encouraging Reading Skills and Habits in Secondary Education Students}, keyword = {research, high school students, school library, encouraging reading, projects to encourage reading}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font