Pregled bibliografske jedinice broj: 1130485
Usvajanje pravopisnih pravila u pisanju riječi s „problematičnim” afrikatama (na primjeru testiranja slovenskih studenata kroatistike)
Usvajanje pravopisnih pravila u pisanju riječi s „problematičnim” afrikatama (na primjeru testiranja slovenskih studenata kroatistike) // III. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik / Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Bošnjak, Marija (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2010. str. 25-25 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1130485 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje pravopisnih pravila u pisanju riječi
s „problematičnim” afrikatama (na primjeru
testiranja slovenskih studenata kroatistike)
(ADOPTION OF ORTHOGRAPHIC RULES PERTAINING TO
THE WRITING OF WORDS CONTAINING „PROBLEMATIC“
AFFRICATES (DEMONSTRATED ON THE EXAMPLE OF
TESTING SLOVENIAN CROATIAN LANGUAGE STUDENTS))
Autori
Ćužić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
III. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik
/ Novak Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Bošnjak, Marija - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2010, 25-25
Skup
III. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.12.2010. - 21.12.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
hrvatski jezik, pravopis, afrikate
(Croatian as L2, orthographic rules, affricates)
Sažetak
Pisanje poluzatvornih suglasnika (afrikata) „č“ i „ć“, „dž“ i „đ“ u hrvatskome je jeziku prvenstveno pravopisni problem s obzirom na to da je većinom neutralizirana (izgubljena) razlika u njihovu izgovoru, nasuprot srpskomu jeziku u kojemu se njihovo pisanje ne poima kao pravopisno pitanje jer do navedene neutralizacije uglavnom nije došlo. Pisanje tih glasova, odnosno riječi u kojima se oni pojavljuju, u hrvatskim se pravopisnim priručnicima, uopćeno uzevši, tradicionalno obrađuje s dvaju aspekata, a koja zapravo funkcioniraju kao pravopisne upute. Prvi se sklop uputa odnosi na glas u korijenu/osnovi riječi, primjerice na promjenu korijenskoga ili osnovnoga „k“ ili „c“ u „č“, a drugi na sufikse u kojima ti glasovi dolaze. Cilj je izlaganja pokazati u kojoj mjeri studenti kroatistike na Filozofskome fakultetu u Ljubljani osvještavaju primjenu tih pravopisnih uputa, odnosno kako ih usvajaju, ima li se u vidu da se njima dobrim dijelom pojednostavljuje pisanje toga tipa pravopisno relevantnih riječi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija