Pregled bibliografske jedinice broj: 1130008
Marketing u crkvi: suvremeni koncept nove evangelizacije naroda, 2. izdanje
Marketing u crkvi: suvremeni koncept nove evangelizacije naroda, 2. izdanje. Osijek: Visoko evanđeosko teološko učilište u Osijeku, 2021 (monografija)
CROSBI ID: 1130008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing u crkvi: suvremeni koncept nove
evangelizacije naroda, 2. izdanje
(Church marketing: the modern concept of the new
evangelization of Peoples, 2nd edition)
Autori
Balog, Antal
Ostali urednici
Mladenovska-Tešija, Julijana
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Visoko evanđeosko teološko učilište u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2021
Stranica
501
ISBN
978-953-6110-26-1
Ključne riječi
društveni marketing ; neprofitni marketing ; evangelizacija ; kršćanske vjerske zajednice
(social marketing ; non-profit marketing ; evangelization ; christian religious communities)
Sažetak
Kršćanske vjerske zajednice tijekom svog višedesetljetnoga djelovanja koriste različite metode i tehnike koje su dio marketing koncepcije, premda to čine na drugačiji način nego suvremeni gospodarski subjekti. Od nedavni nastanak i razvoj koncepcije neprofitnoga, i unutar njega društvenog marketinga, pobudio je zainteresiranost crkve i raznih para-crkvenih organizacija za njegovu veću primjenu. Unatoč nastalim dvojbama i oprečnim mišljenjima o prikladnosti primjenjivosti marketinga u navještavanju osnovne kršćanske poruke, on se koristi u sve većoj mjeri, osobito u onim crkvenim organizacijama koje svojom djelatnošću prate osnovnu djelatnost crkve, primjerice, vjersko obrazovanje, kršćansko nakladništvo i produkcija, humanitarna i socijalna djelatnost crkve, rad crkvenih udruga koje se bave, između ostalog, kulturom, umjetnošću, sportom itd. Prilagodba koncepcije neprofitnoga i društvenog marketinga posebnostima kršćanskih vjerskih zajednica, omogućuje njihovu bolju i učinkovitiju primjenu te daje bolje rezultate u realizaciji različitih projekata i programa. Provedeno empirijsko istraživanje koje je predstavljeno u ovom radu, ukazalo je na, još uvijek, samo djelomično prihvaćanje marketing koncepcije od strane vjerskih dužnosnika (klerika) kao i od angažiranih vjernika (laika), kao i na nedovoljno razumijevanje mogućnosti i općeg dometa njegove primjene u crkvi. Kod dijela klera i laika nedvojbeno je utvrđeno postojanje predrasuda, a kod drugih skupina neopravdano pridavanje marketingu onih atributa, bilo pozitivnih bilo negativnih, koje on ne zaslužuje. Primjena marketing koncepcije u kršćanskim vjerskim zajednicama može dati optimalne rezultate kada se u relativno duljem vremenskom razdoblju međusobno kombiniraju društveni s neprofitnim marketingom, a unutar neprofitnoga, kada se kombinira marketing pojedinog crkvenog subjekta s marketingom osnovnih, pomoćnih i dopunskih djelatnosti, odnosno, s marketingom kršćanskih programa i projekata. Suvremena crkva u konceptu društvenog marketinga sve češće pronalazi učinkovite metode koje si prilagođava i potom uspješno primjenjuje u svoj trajnom poslanju evangelizacije naroda. Rad ima 581 bibliografskih referenci i 5 priloga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoko evanđeosko teološko učilište, Osijek