Pregled bibliografske jedinice broj: 1129108
U trendu i sa sedamdeset: nove (stare) usluge Centra za znanstvene informacije
U trendu i sa sedamdeset: nove (stare) usluge Centra za znanstvene informacije // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 64 (2021), 1; 227-250 doi:10.30754/vbh.64.1.838 (domaća recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1129108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U trendu i sa sedamdeset: nove (stare) usluge Centra za znanstvene informacije
(Trendy at 70: New (Old) Services of the Centre for Scientific Information)
Autori
Mayer, Marina ; Konjević, Sofija
Izvornik
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (0507-1925) 64
(2021), 1;
227-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Centar za znanstvene informacije ; COVID-19 ; digitalna knjižnica ; rad od kuće
(Centre for Scientific Information ; COVID-19 ; digital library ; home-working ; lockdown ; Ruđer Bošković Institute)
Sažetak
Rad daje prikaz online servisa i usluga Centra za znanstvene informacije (Cen- tar) Instituta „Ruđer Bošković“ koji su korisnicima bili dostupni i prije pojave pandemi- je bolesti COVID-19, kao i tijekom zatvaranja knjižnice i rada od kuće. Pristup. Zbog krize izazvane pandemijom bolesti COVID-19 Centar za znanstvene informacije (Centar), kao i druge knjižnice u Hrvatskoj, 20. 3. 2020. godine zatvorio je svoja vrata i prešao na „rad od kuće“. Zahvaljujući brojnim servisima (CROSBI, FULIR, SEND i drugi) koji korisnicima omogućuju udaljeni pristup uslugama i infor- macijskim servisima, Centar je krizu dočekao spreman te je i u izvanrednim okolnosti- ma uspio kvalitetno osigurati većinu usluga. Rezultati. Centar za znanstvene informacije među prvim knjižnicama u Hrvatskoj 1990-ih godina prihvatio je i uveo nove informacijske tehnologije u svoje poslovanje. Kontinuirano je radio na njihovom razvoju, implementaciji i primjeni, što je omogućilo da je tijekom „rada od kuće“ ne samo pružao korisnicima većinu svojih standardnih usluga već je radio i na daljnjem razvoju postojećih servisa. Nepredvidive krizne si- tuacije tijekom 2020. godine poslužile su kao potvrda da je taj smjer razvoja knjižnica nužan i nezaobilazan te da u njega treba ulagati. Originalnost. Centar za znanstvene informacije uspješno je odgovorio na krizu izazvanu pandemijom bolesti COVID-19, stoga prikazani servisi, usluge i praktična rješenja mogu poslužiti kao primjer i drugim knjižnicama koje se suočavaju sa sličnim izazovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut "Ruđer Bošković", Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus