Pregled bibliografske jedinice broj: 1129030
Temeljna formacija katoličkih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj
Temeljna formacija katoličkih vjeroučitelja u Republici Hrvatskoj, 2021., diplomski rad, diplomski, Teološko-katehetski odjel, Zadar, 23000
CROSBI ID: 1129030 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temeljna formacija katoličkih vjeroučitelja u
Republici Hrvatskoj
(Basic formation of catholic religious teachers in
Croatia)
Autori
Pavić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Teološko-katehetski odjel
Mjesto
Zadar, 23000
Datum
31.03
Godina
2021
Stranica
74
Mentor
Mohorić, Marijana
Ključne riječi
učeničke kompetencije, formacija vjeroučitelja, kompetencije vjeroučitelja, Škola za život, kurikul
(student competencies, religious teacher formation, religious teacher competencies, School for life, curriculum)
Sažetak
Katolički je vjeronauk ponovno uveden u hrvatske škole početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća. Ponovnim se uvođenjem vjeronauka u školski sustav javlja potreba osposobljavanja stručnog kadra koji će moći organizirati i provoditi vjeronaučnu nastavu. Potreba za osposobljavanjem vjeroučitelja na visokim učilištima potiče na razmišljanje o tome na koji način organizirati osposobljavanje studenata za vjeroučiteljsku službu. Brine se i o trajnoj formaciji vjeroučitelja. Biskupi u svojim pismima progovaraju o potrebi organiziranja katehetskih škola koje za jedan od ciljeva imaju nadilaženje nedostatno formiranih vjeroučitelja. Tako se temeljna formacija postupno usustavljivala sve od potpisivanja Ugovora o suradnji na području odgoja i kulture između Republike Hrvatske i Svete Stolice 1996. godine do danas. Budući da je vjeronauk dio školskog sustava, on kao takav treba biti usmjeren na ostvarenje vlastitih odgojno-obrazovnih ciljeva, ali i odgojno- obrazovnih ciljeva škole. Budući da se u Republici Hrvatskoj od školske godine 2019./2020. počelo s provedbom eksperimentalnog programa Škola za život, taj je program zahvatio i Katolički vjeronauk, a time utječe i na temeljnu formaciju vjeroučitelja, barem u smislu ponovnog promišljanja o ciljevima i kompetencijama koje osoba stječe završetkom studija. Ključan je dio ovog rada vezan uz odnos kompetencija koje osoba stječe po završetku integriranog filozofsko- teološkog smjera, teološko-katehetskog ili studija teološko-religijskih znanosti i učeničkih kompetencija čiji je razvoj predviđen u kurikulu Katoličkog vjeronauka koji je donesen u okviru eksperimentalnog programa kurikulske reforme Škole za život.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti