Pregled bibliografske jedinice broj: 1128465
Kreativnost, otpornost i ličnost kao važne karakteristike suvremenog učitelja
Kreativnost, otpornost i ličnost kao važne karakteristike suvremenog učitelja // Učitelj - između tradicije i suvremenosti / Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines (ur.).
Zadar: Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021. str. 329-344 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1128465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost, otpornost i ličnost kao važne
karakteristike suvremenog učitelja
(Creativity, resilience and personality as
significant determinants of contemporary early
childhood educator)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Momić, Patricia ; Marić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Učitelj - između tradicije i suvremenosti
/ Vrcić-Mataija, Sanja ; Cvitković Kalanjoš, Ines - Zadar : Odjel za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru, 2021, 329-344
ISBN
978-953-331-325-2
Skup
6. Dani Šime i Ante Starčevića: Učitelj - između tradicije i suvremenosti = The teacher between tradition and modernity
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 24.05.2019. - 25.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kreativnost, osobine ličnosti, psihička otpornost, budući odgajatelji
(creativity, personality traits, resilience, future early childhood educators)
Sažetak
Svakodnevna odgojno-obrazovna praksa i veliki broj dosadašnjih istraživanja jed-noznačno su pokazali da, pored očekivanih relevantnih kompetencija odgajatelja, na uspješan odgoj i poučavanje znatnog efekta imaju i druge, nekognitivne karak-teristike odgajatelja. Prema Nacionalnom kurikulu za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2014) jedna od temeljnih značajki suvremenog odgajatelja jest kon-tinuirani profesionalni rast i razvoj koji je moguć uz svakodnevno promišljanje o vlastitom radu i djelovanju unutar odgojno-obrazovne prakse. Recentna istraživa-nja upućuju na to da su za ta promišljanja važne karakteristike odgajatelja kao što su njegova kreativnost, otpornost i osobine ličnosti s obzirom na njihovu među-sobnu povezanost i važan efekt na implicitnu pedagogiju odgajatelja. Također, o njihovu poticanju i razvoju trebalo bi promišljati u okviru inicijalnog obrazovanja odgajatelja i/ili programa stručnog usavršavanja. S obzirom na važnost navedenih karakteristika, osnovni cilj ovog istraživanja bio je ispitati kreativnost, otpornost i osobine ličnosti budućih odgajatelja, te analizirati njihov međuodnos. Istraživanje je provedeno na uzorku od 134 studentice Učiteljskog fakulteta upisanih na sveu-čilišni studij Rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Deskriptivna analiza uputila je na procjene umjerene razine kreativnosti, umjerenih do povišenih razina svih osobina ličnosti, te visoke razine otpornosti kod budućih odgajateljica. Korelacijske su analize pokazale da postoji značajna pozitivna povezanost između kreativnosti i sociodemografskih varijabli, s obzirom na to da kreativnost značajno raste s dobi i studijskom godinom studentica. Nadalje, značajno su povezane i fokusne varijable, pa tako s porastom otvorenosti prema iskustvu značajno rastu razine kreativnosti, emocionalne stabilnosti, savjesnosti i ugodnosti, dok je otpornost značajno pozitivno povezana s većom emocionalnom stabilnosti i ugodnošću. Utvrđeni nalazi upućuju na važnost istraživanih karakteristika u okviru percepcije suvremenog odgajatelja, te diskurse u smjeru revizije postojećih studijskih programa i programa stručnog usavršavanja odgajatelja,
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
--uniri-drustv-18-11 - Dobrobit djece u prijelaznim životnim periodima: empirijska provjera ekološko-dinamičkog modela (CHIWELLTRANS) (Tatalović Vorkapić, Sanja) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka